8 λόγοι που η ζυγαριά ανεβαίνει ανεξήγητα

Σίγουρα έχεις νιώσει αυτό το συναίσθημα

Ενώ προσέχεις την διατροφή σου, ο δείκτης της ζυγαριάς μένει κολλημένος, μη σου πω ανεβαίνει κιόλας

Σήμερα θα δούμε μαζί 8 λόγους που ίσως να παίρνεις κιλά χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι

1. Δεν είναι όλα τα “υγιεινά” τρόφιμα χαμηλά σε θερμίδες

pexels-photo-949069

Πιο συγκεκριμένα, δεν είναι όλα τα “υγιεινά” τρόφιμα του εμπορίου χαμηλά σε θερμίδες

Έχεις γεμίσει το ντουλάπι σου με μπάρες δημητριακών, μούσλι με αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς, γιαούρτια με γεύσεις και ό,τι άλλο ανακάλυψες στο bio κατάστημα της γειτονιάς

Όπα, πήρες φόρα!

Επειδή ένα τρόφιμο πωλείται ως “υγιεινό” και ιδανικό για μια σωστή διατροφή, δεν σημαίνει πως δεν έχει θερμίδες

Για μια ακόμη φορά είχα την ίδια συζήτηση χθες, όταν προσπαθούσα να εξηγήσω ότι ένα μπολ με μούσλι, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς και μια μπάρα δημητριακών για σνακ δεν είναι ένα αθώο και ελαφρύ γεύμα

Απλά ρίξε μια ματιά στις θερμίδες που έχει μια μερίδα (30γρ) μούσλι ή μια μπάρα και θα καταλάβεις

Μπορεί να είναι υγιεινά, αλλά όταν είναι συσκευασμένα χρειάζεται προσοχή στην ζάχαρη που περιέχουν

Ακόμα και οι ξηροί καρποί, που δεν έχουν ζάχαρη, δεν θα σε βοηθήσουν στην απώλεια αν καταναλώνονται καθημερινά και σε ποσότητες

Tip

Αντικατέστησε:

  • το γιαούρτι με γεύσεις (++μπόλικο χρώμα και ζάχαρη)
  • το μούσλι με αποξηραμένα φρούτα
  • την μπάρα δημητριακών

με:

  • ένα κανονικό γιαούρτι, 2%
  • λίγη απλή βρώμη ή Bran Flakes
  • ένα φρέσκο φρούτο ή μέλι
  • σνακ 10-12 ξηρούς καρπούς

2. Μήπως πίνεις τις θερμίδες σου;

Ναι καλά άκουσες, επειδή το κατεβάζουμε σε δυο γουλιές δεν σημαίνει πως δεν έχει θερμίδες

Αυτό ισχύει για το γάλα, τους συσκευασμένους χυμούς, τα τσάγια με ζάχαρη, τα αναψυκτικά και τους καφέδες με κρέμα

Δώσε προσοχή και σε αυτά που πίνεις μέσα στην ημέρα σου

Η κρυμμένη ζάχαρη βρίσκεται στα περισσότερα ροφήματα

3. Η ποσότητα μετράει

Όπως και να το κάνουμε, όσο υγιεινό κι αν είναι ένα φαγητό, όταν καταναλώνεται επαναλαμβανόμενα σε μεγάλες ποσότητες, θα επηρεάσει σίγουρα το βάρος σου

Ρίξε μια ματιά στον οδηγό με τα 3 μυστικά για να έχεις πάντα το βάρος που θέλεις και θα καταλάβεις πόσο σημαντική είναι η ποσότητα (spoiler alert)

 

Πέρα από την διατροφή που κάνεις, ο τρόπος που ζεις επηρεάζει έμμεσα το βάρος σου

4.Μήπως κάθεσαι πολύ;

 

geonutrition-απώλεια-βάρους

Αν δουλεύεις σε γραφείο σίγουρα το έχεις νιώσει. Ένα αίσθημα βάρους στο σώμα και τα άκρα σου, μια κόπωση σωματική που δεν εξηγείται από την καθιστική δουλειά που κάνεις

Το σώμα μας είναι φτιαγμένο για να κινείται. Με την καθήλωση του για 8 ώρες σε μια καρέκλα βγαίνει από την φυσιολογική του κατάσταση και αυτό μπορεί να προκαλέσει επιπλέον κόπωση

Και άλλωστε… ποτέ δεν είναι μόνο 8 ώρες

Είναι και το αυτοκίνητο, είναι ο υπολογιστής και η τηλεόραση όταν γυρίζεις σπίτι, είναι σχεδόν όλη μας ημέρα σε μια καρέκλα

Με μικρά βήματα μπορείς να πετύχεις μεγάλες αλλαγές

Tip

Ξεκίνα από το να σηκώνεσαι συχνά από την καρέκλα στην δουλειά, έστω και μέχρι τον ψύκτη για ένα ποτήρι νερό

Μπορείς ακόμα να κάνεις μια πολύ μικρή βόλτα στο τετράγωνο, μετά το φαγητό.

Θα σε βοηθήσει και να ξεχαστείς από την καθημερινότητα

Το Σαββατοκύριακο αφιέρωσε χρόνο στην οικογένεια, τους φίλους, τον εαυτό σου κάνοντας μια βόλτα στο πιο κοντινό πάρκο, τρέξιμο ή ανανέωση εκείνης της ξεχασμένης συνδρομής στο γυμναστήριο

5. Δεν κοιμάσαι αρκετά

Ξέχνα το 8ωρο. Είναι υπερεκτιμημένο. Μπορείς να τα καταφέρεις μια χαρά και στις 7 και στις 6:30 ώρες ύπνου

Τι γίνεται όμως όταν κοιμάσαι λιγότερες από 6, ή ακόμα χειρότερα όταν δεν καταφέρνεις να κοιμηθείς συνεχόμενα ένα βράδυ

Μελέτες έδειξαν ότι άτομα που κοιμούνταν λιγότερο από 6 ώρες είχαν περισσότερο βάρος και μεγαλύτερη παραγωγή βισφατίνης (ορμόνη που ευθύνεται για την παραγωγή φλεγμονής)

Tip

Είναι πολύ σημαντικό να δώσεις στον εαυτό σου έστω και 15 λεπτά πριν τον ύπνο μακρυά από οθόνες, mail για να χαλαρώσει και να πέσει σε βαθύ ύπνο

Κάνε ένα ζεστό μπάνιο, διάβασε μια σελίδα από το βιβλίο σου, άκου χαλαρωτική μουσική, ετοίμασε τα ρούχα σου για αύριο (περισσότερη ώρα για πρωινό 😉

6. Έχεις έντονο στρες

Ναι οκ! Πες μου έναν που δεν έχει εκεί έξω να τον δω, να του σφίξω το χέρι

Όλοι μας βρισκόμαστε σε μια κατάσταση μόνιμου άγχους, έντασης και πίεσης

Όσες περισσότερες ευθύνες έχεις, τόσο πιο δύσκολο είναι να χαλαρώσεις

Καλώς η κακώς, ο τρόπος που τρώμε μέσα στην ημέρα μας επηρεάζεται από την παραμικρή αλλαγή στην διάθεσή μας

Αν είσαι στρεσαρισμένος θα φας οτιδήποτε βρεθεί στον δρόμο σου, χωρίς να καταλάβεις την ποσότητα

Αν βιάζεσαι θα φας γρήγορα, χωρίς να προλάβεις να χορτάσεις κι έτσι θα ξαναπεινάσεις σύντομα

Αν αισθάνεσαι πίεση θα καταφύγεις σε γλυκά για παρηγοριά

pexels-photo-789694

Είναι ο τρόπος που μεγαλώσαμε. Είναι ο τρόπος που είναι καλωδιωμένος ο εγκέφαλός μας, να καταφεύγουμε αμέσως στο φαγητό για παρηγοριά

Μπορεί όμως να αλλάξει!

Με μικρά βήματα και υπομονή

Η άποψή μου ως διαιτολόγος είναι ότι αν δεν καταφέρουμε να βρούμε ένα τρόπο αντιμετώπισης και διαχείρισης της αιτίας που προκαλεί το άγχος, δεν θα καταφέρουμε να εγκαταστήσουμε σωστές διατροφικές συνήθειες

Γιαυτό και θεωρώ τόσο σπουδαίο το ψυχολογικό κομμάτι της διατροφής

7.Έχεις κάνει πολλές δίαιτες στο παρελθόν

 

Το σώμα σου έχει μνήμη!

Όταν το ταλαιπωρείς με ακραίες δίαιτες, που τελικά αφήνεις στην μέση, επιστρέφεις στις παλιές διατροφικές συνήθειες και φτου και απ’την αρχή θυμάται και γίνεται όλο και πιο ανθεκτικό στην απώλεια κιλών

Το καλύτερο που έχεις να προσφέρεις στο σώμα σου είναι να μειώσεις σταδιακά το υπερβάλλων βάρος αλλάζοντας βασικές συνήθειες (όπως αυτές που αναφέραμε σε αυτό το άρθρο)

8. Ίσως να κρύβεται κάποιο πρόβλημα υγείας

Δεν είναι τυχαίο που το άφησα για το τέλος

Είναι το πρώτο που πάει το μυαλό μας όταν δε χάνουμε κιλά και πίστεψέ με σχεδόν πάντα το τελευταίο που ευθύνεται τελικά (ευτυχώς!)

Παθήσεις του θυροειδή, ορμονικές διαταραχές, πολυκυστικές ωοθήκες, διατροφικές διαταραχές, αντικαταθλιπτική αγωγή και άλλα φάρμακα επηρεάζουν το βάρος ως ένα βαθμό

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να αποκλείσεις κάποιο πρόβλημα υγείας με μια εξέταση αίματος

Μετά, αφού βεβαιωθείς ότι όλα είναι καλά, ξεκίνα να παρατηρείς μια μια τις συνήθειες που αναφέραμε

Αφού διαπιστώσεις ότι κάποια ή πολλές από αυτές ευθύνονται, κάνε μικρά βήματα για να τις αλλάξεις

Μια μια την φορά

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s