Πώς να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλο σου. Οοο ναι μπορείς!

Χρόνος ανάγνωσης ~3,5 λεπτά

 

Με αφορμή τα γεγονότα των τελευταίων εβδομάδων και την αναγκαιότητα να παραμείνουμε όλοι μέσα, όσο το δυνατό περισσότερο, μας δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω με άλλα ζητήματα, όπως η αυτοβελτίωση. 

 

Άρπαξα λοιπόν και εγώ αυτή την ευκαιρία και δημιούργησα ένα μικρό challenge που θα σε βοηθήσει να αναδύσεις την βαθιά κρυμμένη θέληση σου εκπαιδεύοντας τον εγκέφαλο σου (και να ξεφύγεις για λίγο από το binge watch στο netflix)

 

Πρώτα ας δούμε με απλά λόγια πως λειτουργεί ο εγκέφαλός μας

geonutrition-stamatina-meditation

Η εξέλιξη χρειάστηκε εκατομμύρια χρόνια για να μας “παραδώσει” ένα προμετωπιαίο φλοιό που είναι ικανός για όλα όσα εμείς οι άνθρωποι χρειαζόμαστε.

Ίσως είναι λίγο άπληστο να διερωτηθούμε, αλλά…

είναι δυνατόν να κάνουμε τον εγκέφαλο μας ακόμα καλύτερο στον αυτοέλεγχο, χωρίς να χρειαστεί άλλο ένα εκατομμύριο χρόνια; 

Από τότε που οι επιστήμονες άρχισαν να μελετούν τον εγκέφαλο ένα ήταν δεδομένο: ο εγκέφαλος διατηρεί τη δομή του

Πριν ωστόσο μία δεκαετία, αυτή η θεωρία καταρρίφθηκε και τη θέση της έλαβε η εξής: 

Ο εγκέφαλος ανταποκρίνεται στην εξάσκηση

 

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι αν λύνεις κάθε μέρα μαθηματικά, ο εγκέφαλος σου θα γίνεται όλο και καλύτερος στο να λύνει μαθηματικά,

αν καθημερινά ανησυχείς (που, αυτή τη περίοδο, δικαιολογείται έως ένα βαθμό) τότε ο εγκέφαλος σου θα γίνεται καλύτερος στο να “ανησυχεί” κ.ο.κ.

 

Ο εγκέφαλος όχι μόνο βρίσκει αυτές τις διεργασίες όλο και πιο εύκολες αλλά αναδιαμορφώνεται ανάλογα με το τι του ζητάμε κάθε φορά.

Σκέψου τους μύες που “φουσκώνουν” όταν γυμνάζεσαι για καιρό. Έτσι συμβαίνει και με τον εγκέφαλο.

Ορισμένες περιοχές γίνονται πιο πυκνές λόγω της φαιάς ουσίας που συσσωρεύεται.

Επίσης ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερη σύνδεση μεταξύ τους, ώστε να μεταφέρουν πληροφορίες πιο γρήγορα.

 

Για παράδειγμα, έχει παρατηρηθεί ότι  ενήλικες που παίζουν παιχνίδια μνήμης για είκοσι πέντε λεπτά την ημέρα αναπτύσσουν μεγαλύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ των περιοχών του εγκεφάλου που αφορούν την προσοχή και τη μνήμη (μία πολύ καλή δικαιολογία για όταν παίζεις παιχνίδια στον υπολογιστή σου όταν είσαι στο γραφείο).

 

Πώς μπορείς να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό σου να έχει περισσότερη θέληση και αυτοέλεγχο;

 

Μπορείς να δουλέψεις με το να αξιοποιήσεις τις δυνάμεις ΕΓΩ ΘΑ και ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΑ στις οποίες έχω αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα αλλά αυτό σίγουρα θα σου έπαιρνε πολύ περισσότερο χρόνο.

 

Αντιθέτως υπάρχει μία τεχνική, καθόλου καινούρια θα έλεγα, η οποία είναι πολύ πιο απλή και αποτελεσματική.

Ο διαλογισμός, η προσευχή και ο στοχασμός είναι πώς ο κάθε πολιτισμός αντιλαμβάνεται αυτό που εγώ θα ονομάσω αυτοσυγκέντρωση.

 

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν εστιάζουμε την συγκέντρωση μας στον εαυτό μας, δηλαδή διαλογιζόμαστε, βελτιωνόμαστε  όχι μόνο στο διαλογισμό, αλλά και σε μία μεγάλη γκάμα δεξιοτήτων αυτοελέγχου, συμπεριλαμβανομένης της προσοχής, της εστίασης, της διαχείρισης του άγχους, του ελέγχου των παρορμήσεων και της γνώσης του εαυτού μας.

 

Και σίγουρα δεν χρειάζεται να μετακομίσεις μόνιμα στο Θιβέτ και να κάνεις παρέα στο Δαλάι Λάμα για όλη σου τη ζωή για να δεις τα οφέλη της αυτοσυγκέντρωσης.

 

Καθημερινή εξάσκηση της αυτοσυγκέντρωσης για μερικά λεπτά μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της φαιάς ουσίας και της συνδεσιμότητας των νευρώνων στις περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τον αυτοέλεγχο μας.

 

Τι πρόσφερε σε εμένα η αυτοσυγκέντρωση

geonutrition-stamatina-meditation

Αρχικά μου έδωσε την ικανότητα να διαχειρίζομαι το άγχος μου και το θυμό μου. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω εκνευριστεί με μηδαμινής σημασίας πράγματα όπως ότι κάποιος πέρασε το stop ή ότι το δέμα μου δεν παραδόθηκε στην ώρα του και πολλά ακόμα παραδείγματα.

Πλέον, μέσω της αυτοσυγκέντρωσης, αναγνωρίζω πότε κάτι με ενοχλεί και δίνω την ευκαιρία στον εαυτό μου να το προσπεράσει χωρίς να του δώσει σημασία.

 

Επιπλέον με βοηθά να είμαι πιο ενεργή όσον αφορά τους στόχους μου.

Είμαι το τέλειο παράδειγμα του ανθρώπου που σκεφτόταν, οργάνωνε αλλά δεν έφτανε ποτέ στην πράξη και πολλές φορές ακόμα παρατηρώ ότι είμαι αναβλητική αλλά σίγουρα το έχω μειώσει σημαντικά.

 

Today’s Challenge

 

Αν θες και εσύ να δεις τα οφέλη της αυτοσυγκέντρωσης αλλά και πώς να την εφαρμόσεις χωρίς να σου φανεί βουνό δεν έχεις παρά να μπεις στο link  και σε μία εβδομάδα από τώρα να έχεις το ΔΩΡΑΚΙ σου.

 

 

 

Είμαι η Σταματίνα και είμαι Μοριακή Βιολόγος. Αγαπώ να εξερευνώ πως λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος, λατρεύω τα μυστήρια  και είμαι μεγάλη φαν του Σέρλοκ (Χολμς). Το πάθος μου είναι να βοηθήσω όσους περισσότερο μπορώ να ξεπεράσουν προβλήματα γύρω από την πραγματοποίηση των στόχους τους και να αγαπήσουν ξανά την καθημερινότητα τους.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s