Joyful Movement. Τι είναι και γιατί να το υιοθετήσεις

joyful-movement-geonutrition

 

Άκου το σημερινό άρθρο εδώ:

 

 

 

Ποια θα έλεγες ότι είναι η σχέση σου με την γυμναστική;

Την λατρεύεις; Την μισείς; Την χρησιμοποιείς σαν μέσο απώλειας βάρους;

Είναι για εσένα ευχαρίστηση ή τιμωρία για ό,τι έφαγες;

 

Καθημερινά, μέσα από τις συνεδρίες μου, διαπιστώνω ότι η σχέση μας με την άσκηση μπορεί να είναι εξίσου προβληματική όπως και με το φαγητό.

 

Δημιουργούμε σχέσεις ενοχής: «έφαγα, άρα πρέπει να τρέξω» και καταπίεσης: «δεν μου αρέσει, αλλά πρέπει να γυμναστώ» ξεχνώντας ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος της άσκησης: Να μας ευχαριστεί, να μας κρατά υγιείς, να ανεβάζει την διάθεσή μας.

 

Η εικόνα που έχει δημιουργηθεί για την γυμναστική και την άσκηση γενικότερα μέσα από τα social media, τους influencers και τις διαφημίσεις είναι διαστρεβλωμένη.

Μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως αν δεν ιδρώσεις, αν δεν τρέξεις για χιλιόμετρα, αν δεν έχεις κοιλιακούς, αν δεν είσαι ευλύγιστη, αν δεν φοράς κολάν που σου εφαρμόζει τέλεια τότε δεν μέτρησε η γυμναστική που έκανες, δεν ήταν αρκετή.

 

Αν πληκτρολογήσεις την λέξη fitness οπουδήποτε θα σου βγάλει παρόμοια αποτελέσματα

 

Αυτή η αντίληψη είναι λανθασμένη.

Γι’ αυτό και στο σημερινό άρθρο σου προτείνω αντί για την λέξη γυμναστική από εδώ και πέρα να χρησιμοποιείς την λέξη κίνηση.

Διάβασε αυτές τις 2 φράσεις και πες μου ποια σου ακούγεται πιο απελευθερωτική:

«Πρέπει να ξεκινήσω γυμναστική» vs «Το σώμα μου χρειάζεται κίνηση»

(Σημείωση: Όταν λέω γυμναστική σε αυτό το άρθρο αναφέρομε στην εικόνα που έχει σχηματιστεί μέσα από τα social media και όχι στον αθλητισμό γενικότερα)

 

 

Εδώ και αρκετό καιρό έχει ξεκινήσει ένα κίνημα στο εξωτερικό με τίτλο: Joyful Movement

 

Αυτό το κίνημα υποστηρίζει πως αυτό που χρειαζόμαστε είναι κίνηση που μας ευχαριστεί και όχι καταναγκαστική γυμναστική.

 

 

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Joyful Movement

To Joyful Movement ή αλλιώς ευχάριστη κίνηση αν πρέπει να το μεταφράσουμε στα Ελληνικά , εστιάζει σε 3 βασικά σημεία:

 

Απόλαυση

Διάλεξε ένα είδος κίνησης που σου προσφέρει απόλαυση. Που νιώθεις καλά σωματικά και ψυχικά, χωρίς να το κάνεις με το ζόρι. Μπορεί να είναι μια βόλτα στο πάρκο, μια επίσκεψη στην παιδική χαρά ή χορός με φίλους. Όλα αυτά είναι Joyful Movement.

 

Επιλογή

Το στοιχείο της επιλογής είναι το πιο απελευθερωτικό σε αυτό το κίνημα. Δεν το κάνεις με το ζόρι, ούτε για να κάψεις θερμίδες, ούτε γιατί πρέπει. Το κάνεις επειδή σου αρέσει και επιλέγεις εσύ τι, πότε και πόσης διάρκειας θα είναι η κίνησή σου. Στον δικό σου χρόνο, στην δική σου ένταση και ρυθμό. Για εμένα το είδος της κίνησης που με ευχαριστεί είναι η capoeira. Αν και πολλές φορές μπορεί να φαίνεται απαιτητικό, εγώ επιλέγω πόσο συχνά και με ποιο ρυθμό θα ακολουθήσω.

 

Όλα επιτρέπονται

Η κίνηση που θα επιλέξεις μπορεί να είναι οτιδήποτε. Θα σε βοηθήσει πολύ να επιλέξεις αν σκεφτείς τι ευχαριστιόσουν ως παιδί. Τι σου άρεσε να κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου που συμπεριλάμβανε κίνηση; Ήταν ποδήλατο; Ήταν κάποιο ομαδικό άθλημα; Χορός ή βόλτες στο πάρκο;

Μπορείς επίσης να υπολογίσεις και άλλες καθημερινές σου δραστηριότητες ως μέρος του Joyful Movement: βόλτα με τον σκύλο, κηπουρική, παιχνίδι με τα παιδιά ακόμα και καθάρισμα του σπιτιού.

Με την ευχάριστη κίνηση φροντίζεις το σώμα σου και γιορτάζεις όλα αυτά που καταφέρνει. Δεν το τιμωρείς ούτε το πιέζεις να φτάσει κάποιο στόχο.

 

Ξεκαθάρισε στον εαυτό σου ότι δεν χρειάζεται να καταπιεστείς για να θεωρηθεί η άσκηση επιτυχημένη. Άλλωστε, αν έχεις αρνητικά συναισθήματα για την άσκηση δεν θα την διατηρήσεις για καιρό. Πολύ σύντομα θα σταματήσεις να κάνεις οτιδήποτε γιατί έχουμε την νοοτροπία: αν δεν ιδρώσω δεν γίνεται δουλειά.

Από το να μην κάνεις απολύτως τίποτα όμως, μήπως θα ήταν καλύτερα να κινείσαι με τον τρόπο που θες εξ αρχής;

 

20 Λόγοι για να κινηθείς που δεν σχετίζονται με την απώλεια βάρους

  1. Καλύτερος ύπνος
  2. Καλύτερη στάση σώματος
  3. Περισσότερη ενέργεια
  4. Μείωση πόνων στη μέση λόγω ακινησίας
  5. Περισσότερη αυτοπεποίθηση
  6. Αύξηση αντοχής
  7. Μείωση άγχους και ικανότητα διαχείρισής του
  8. Ξεκάθαρο μυαλό
  9. Βελτίωση ανοσοποιητικού
  10. Καλύτερη συγκέντρωση και παραγωγικότητα
  11. Βελτίωση της υγείας της καρδιάς
  12. Βελτίωση της οστικής πυκνότητας
  13. Ενίσχυση μεταβολισμού
  14. Επαφή με το σώμα μας
  15. Βελτίωση πέψης και γαστρεντερικής λειτουργίας
  16. Αύξηση δημιουργικότητας
  17. Μακροζωία
  18. Μεγαλύτερη διαύγεια
  19. Αίσθημα χαράς και ευδαιμονίας
  20. Βελτίωση υγείας του εγκεφάλου

 

 

joyful-movement-geonutrition

 

Στείλε αυτό το post σε όποιον πιστεύεις ότι θα τον βοηθήσει

 

 

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *