3 μύθοι που ακόμα πιστεύεις για τα φρούτα

Μύθος Νο1

 

Δεν πρέπει να τρώμε φρούτα αμέσως μετά το φαγητό γιατί χάνουν την θρεπτική τους αξία

 

Ο συγκεκριμένος μύθος έχει πολλές παραλλαγές:

-Να τρώμε φρούτο μόνο το απόγευμα

-Να μην τρώμε φρούτο το απόγευμα (δεν συνάδουν καν μεταξύ τους)

-Να τρώμε φρούτο μέχρι μισή ώρα πριν το φαγητό 

 

Υπάρχει τελικά συγκεκριμένη ώρα που πρέπει κανείς να φάει τα φρούτα του;

Η απάντηση είναι Όχι!

 

Το σώμα μας είναι πιο ικανό από όσο νομίζουμε να προσλαμβάνει το μέγιστο των θρεπτικών συστατικών της τροφής

 

Αν σκεφτείς μόνο ότι το λεπτό σου έντερο έχει μήκος μέχρι 6 μέτρα και επιφάνεια απορρόφησης 30 τ.μ. καταλαβαίνεις ότι δεν ξεφεύγει εύκολα κάποιο συστατικό της τροφής, χωρίς να απορροφηθεί

Επομένως αν τρως φρούτο αμέσως μετά το φαγητό, αυτό δεν επηρεάζει την θρεπτική του αξία

3 μύθοι που ακόμα πιστεύεις για τα φρούτα

Μάλιστα, υπάρχουν κάποιες μελέτες που υποστηρίζουν ότι αν τρως το φρούτο πριν το φαγητό δημιουργείς πιο έντονο το αίσθημα του κορεσμού και καταλήγεις να τρως λιγότερη ποσότητα, χωρίς βέβαια να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο

Επομένως δεν έχει σημασία η ώρα, αλλά το να φας τα φρούτα σου μέσα στην ημέρα

 

Μύθος Νο2

 

Αν έχω Σακχαρώδη Διαβήτη δεν πρέπει να τρώω πολλά φρούτα λόγω της ζάχαρης που περιέχουν

 

Στην πραγματικότητα, τα φυσικά σάκχαρα του φρούτου, όταν συνδυάζονται με τις φυτικές ίνες που αυτό περιέχει, προστατεύουν από μια απότομη αύξηση στα επίπεδα του σακχάρου

Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα φρούτα ίδια περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Επομένως είναι καλύτερα να καταναλώνονται φρούτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που δεν αυξάνουν απότομα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα

Τέτοια φρούτα είναι: Φράουλες, μάνγκο, δαμάσκηνα, ροδάκινο άγουρο, γκρέιπφρουτ, ακτινίδιο, πορτοκάλι, μανταρίνι, πράσινα μήλα, αχλάδι

Μύθος Νο3

 

Οι χυμοί και τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να ατικαταστήσουν τα ωμά φρούτα

 

Η αλήθεια είναι ότι τις περισσότερες φορές ο χυμός με το φρούτο δεν έχουν καμία σχέση σε θερμιδική και θρεπτική αξία

Ακόμα και οι φυσικοί χυμοί στο σπίτι διαφέρουν από το ωμό φρούτο

Δεν περιέχουν φυτικές ίνες και συνήθως για να πιείς ένα ποτήρι χυμό θα χρησιμοποιήσεις 3 με 4 φρούτα (δύσκολα θα έτρωγες τόσα στον ίδιο χρόνο)

Όσον αφορά τους χυμούς του εμπορίου, με μια ματιά στην ετικέτα θα παρατηρήσεις ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό είναι όντως χυμός, τα υπόλοιπα συστατικά είναι ζάχαρη, συντηρητικά και γλυκαντικές ύλες

Τα smoothies βρίσκονται κάπου στην μέση, αν χρησιμοποιήσεις ολόκληρο το φρούτο λαμβάνεις φυτικές ίνες , ωστόσο, πάλι, είναι πολύ πιθανό να καταναλώσεις περισσότερα φρούτα από αυτά που θα έτρωγες κανονικά

3 μύθοι που ακόμα πιστεύεις για τα φρούτα

Τα αποξηραμένα φρούτα

 

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι, από την μια πλευρά, αρκετά υγιεινή τροφή, καθώς περιέχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και ίνες με το φρούτο, απλά χωρίς το νερό

Για παράδειγμα, τα δαμάσκηνα βοηθούν πολύ σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας ενώ οι χουρμάδες είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά

Από την άλλη, και σε αυτή την περίπτωση, το πιο πιθανό είναι ότι θα καταναλώσεις περισσότερα, άρα θα προσλάβεις περισσότερους υδατάνθρακες και θερμίδες, ειδικά σε ορισμένα που χρησιμοποιείται extra ζάχαρη για την διατήρησή τους

Μισό φλιτζάνι φρέσκα βερίκοκα περιέχει 37 θερμίδες ενώ μισό φλιτζάνι αποξηραμένα βερίκοκα 157 θερμίδες

Αν επιλέγεις λοιπόν αποξηραμένα φρούτα δώσε προσοχή στην ποσότητα και στην ζάχαρη που μπορεί να περιέχουν

 

 

Καθημερινά, χρειάζεσαι περίπου 3 μερίδες από ποικιλία φρούτων

Τι εννοούμε μια μερίδα φρούτου;

Μια μερίδα φρούτων

 

 

Τα φρούτα αποτελούν μια από τις υγιεινότερες τροφές

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σε βιταμίνες και μέταλλα, περιέχουν αρκετό νερό που χρειάζεσαι μέσα στην μέρα σου και αποτελούν το ιδανικό σνακ που μπορείς να πάρεις παντού μαζί σου

Για να πάρεις όλα τα οφέλη που έχουν να σου προσφέρουν επέλεξε να τα φας ωμά…κάποιες φορές στην διατροφή, το πιο απλό είναι και το καλύτερο

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s