3 μύθοι που ακόμα πιστεύεις για τα φρούτα

frouta-muthoi-geonutrition

 

Σήμερα θα καταρρίψουμε τους επικρατέστερους μύθους που ακούγονται για τα φρούτα και την κατανάλωσή τους.

 

Μύθος Νο1

Δεν πρέπει να τρώμε φρούτα αμέσως μετά το φαγητό γιατί χάνουν την θρεπτική τους αξία

 

Ο συγκεκριμένος μύθος έχει πολλές παραλλαγές:

-Να τρώμε φρούτο μόνο το απόγευμα

-Να μην τρώμε φρούτο το απόγευμα

-Να τρώμε φρούτο μέχρι μισή ώρα πριν το φαγητό

 

Υπάρχει τελικά συγκεκριμένη ώρα που πρέπει κανείς να φάει τα φρούτα του; Η απάντηση είναι Όχι!

Το σώμα μας είναι πιο ικανό από όσο νομίζουμε να προσλαμβάνει το μέγιστο των θρεπτικών συστατικών της τροφής.

Αν σκεφτείς μόνο ότι το λεπτό σου έντερο έχει μήκος μέχρι 6 μέτρα και επιφάνεια απορρόφησης 30 τ.μ. καταλαβαίνεις ότι δεν ξεφεύγει εύκολα κάποιο συστατικό της τροφής, χωρίς να απορροφηθεί.

Επομένως αν τρως φρούτο αμέσως μετά το φαγητό, αυτό δεν επηρεάζει την θρεπτική του αξία.

Μάλιστα, υπάρχουν κάποιες μελέτες που υποστηρίζουν ότι αν τρως το φρούτο πριν το φαγητό δημιουργείς πιο έντονο το αίσθημα του κορεσμού και καταλήγεις να τρως λιγότερη ποσότητα, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη διαχείριση του βάρους  χωρίς βέβαια να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο.

Επομένως δεν έχει σημασία η ώρα, αλλά το να φας τα φρούτα σου μέσα στην ημέρα.

 

Μύθος Νο2

Αν έχω Σακχαρώδη Διαβήτη δεν πρέπει να τρώω πολλά φρούτα

 

Στην πραγματικότητα, τα φυσικά σάκχαρα του φρούτου, όταν συνδυάζονται με τις φυτικές ίνες που αυτό περιέχει, προστατεύουν από μια απότομη αύξηση στα επίπεδα του σακχάρου.

Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα φρούτα ίδια περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Επομένως είναι καλύτερα να καταναλώνονται φρούτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που δεν αυξάνουν απότομα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Τέτοια φρούτα είναι: Πορτοκάλι, μανταρίνι, πράσινα μήλα, αχλάδι, φράουλες, δαμάσκηνα, ροδάκινο άγουρο, γκρέιπφρουτ, ακτινίδιο, μάνγκο.

 

 

Μύθος Νο3

Οι χυμοί και τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να ατικαταστήσουν τα ωμά

 

Χυμοί:

Η αλήθεια είναι ότι τις περισσότερες φορές ο χυμός με το φρούτο δεν έχουν καμία σχέση σε θερμιδική και θρεπτική αξία.

Ακόμα και οι φυσικοί χυμοί στο σπίτι διαφέρουν από το ωμό φρούτο. Δεν περιέχουν φυτικές ίνες και συνήθως για να πιείς ένα ποτήρι χυμό θα χρησιμοποιήσεις 3 με 4 φρούτα (δύσκολα θα έτρωγες τόσα στον ίδιο χρόνο)

Όσον αφορά τους χυμούς του εμπορίου, με μια ματιά στην ετικέτα θα παρατηρήσεις ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό είναι όντως χυμός, τα υπόλοιπα συστατικά είναι ζάχαρη, συντηρητικά και γλυκαντικές ύλες.

Τα smoothies βρίσκονται κάπου στην μέση, αν χρησιμοποιήσεις ολόκληρο το φρούτο λαμβάνεις φυτικές ίνες , ωστόσο, πάλι, είναι πολύ πιθανό να καταναλώσεις περισσότερα φρούτα από αυτά που θα έτρωγες κανονικά.

 

 

frouta-mithoi-geonutrition

 

Αποξηραμένα φρούτα

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι, από την μια πλευρά, αρκετά υγιεινή τροφή, καθώς περιέχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και ίνες με το φρούτο, απλά χωρίς το νερό.

Για παράδειγμα, τα δαμάσκηνα βοηθούν πολύ σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας ενώ οι χουρμάδες είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά.

Από την άλλη, και σε αυτή την περίπτωση, το πιο πιθανό είναι ότι θα καταναλώσεις περισσότερα από την συνιστάμενη αναλογία. Ορισμένα δε στα οποία χρησιμοποιείται extra ζάχαρη για την διατήρησή τους θα σου δώσουν αρκετές θερμίδες επιπλέον.

Μισό φλιτζάνι φρέσκα βερίκοκα περιέχει 37 θερμίδες ενώ μισό φλιτζάνι αποξηραμένα βερίκοκα 157 θερμίδες.

Αν επιλέγεις λοιπόν αποξηραμένα φρούτα δώσε προσοχή στην ποσότητα και στην ζάχαρη που μπορεί να περιέχουν.

 

 

 

Καθημερινά, χρειάζεσαι περίπου 3 μερίδες από ποικιλία φρούτων

Τι εννοούμε μια μερίδα φρούτου;

 

 

frouta-muthoi-geonutrition

 

 

 

Τα φρούτα αποτελούν μια από τις υγιεινότερες τροφές.

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σε βιταμίνες και μέταλλα, περιέχουν αρκετό νερό που χρειάζεσαι μέσα στην μέρα σου και αποτελούν το ιδανικό σνακ που μπορείς να πάρεις παντού μαζί σου.

Για να πάρεις όλα τα οφέλη που έχουν να σου προσφέρουν επέλεξε να τα φας ωμά…κάποιες φορές στην διατροφή, το πιο απλό είναι και το καλύτερο.

 

 

 

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.