10 μύθοι για την Vegan διατροφή

vegan-diatrofi-mithoi

 

Ένα άρθρο για όποιον είναι, σκέφτεται να γίνει ή απλά θέλει να μάθει περισσότερα για τους Vegan και την διατροφή που ακολουθούν.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυστηρής Χορτοφαγίας (…το World Vegan Day ακούγεται πολύ πιο όμορφο) μάζεψα τους πιο συνηθισμένους μύθους γύρω από την Vegan διατροφή.

Μύθους που πιστεύουν ακόμα και οι ίδιοι οι vegans.

Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι και τι ισχύει στην πραγματικότητα.

 

1.

Μύθος: Με την Vegan διατροφή χάνεις κιλά

Αλήθεια: Οι vegan τείνουν να έχουν χαμηλότερο βάρος, όμως αυτό δεν είναι ο κανόνας.

 

2.

Μύθος: Η Vegan διατροφή προστατεύει και “θεραπεύει” από τον καρκίνο

Αλήθεια: Με την Vegan διατροφή μειώνεις τις πιθανότητες να εμφανίσεις κάποιες μορφές καρκίνου καθώς μειώνεις την κατανάλωση κόκκινου, επεξεργασμένου κρέατος, το οποίο έχει συσχετισθεί με κάποιες μορφές καρκίνου.

 

3.

Μύθος: Οι vegan δεν νοσούν ποτέ από καρδιαγγειακά

Αλήθεια: Η διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά, μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών. Ωστόσο η εμφάνιση αυτών των νοσών σχετίζεται και με άλλους παράγοντες όπως κληρονομικότητα, το κάπνισμα και η άσκηση.

 

4.

Μύθος: Οι vegan δεν αρρωσταίνουν. Επίσης, δεν χρειάζονται εμβόλια και γενικά δεν εμπιστεύονται τους γιατρούς και τις φαρμακευτικές

Αλήθεια: Τα φρούτα και τα λαχανικά ενισχύουν το ανοσοποιητικό, αλλά δεν προστατεύουν από οποιαδήποτε αρρώστια. Το να είμαι vegan δεν σημαίνει πως έχω ανοσία και δεν χρειάζομαι εμβόλια. Από την άλλη, το αν κάποιος εμπιστεύεται  τις φαρμακευτικές εταιρείες είναι  καθαρά προσωπικό θέμα. Ωστόσο, στην vegan φιλοσοφία περιλαμβάνεται και η αποχή από οποιοδήποτε προϊόν είναι δοκιμασμένο σε ζώα.

 

 

5.

Μύθος: Επιλέγεις να γίνεις vegan για να χάσεις κιλά

Αλήθεια: Οι έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι Χορτοφάγοι (Vegetarian) επιλέγουν αυτού του είδους διατροφή για να προσέξουν περισσότερο την υγεία και το βάρος τους. Ωστόσο για να κάνεις το επόμενο βήμα, στον Βιγκανισμό, το πιο πιθανό είναι ότι έχεις επιπλέον κίνητρο. Για την πλειοψηφία αυτών είναι ο σεβασμός και η συμπόνια απέναντι στα ζώα και η περιβαλλοντική συνείδηση.

 

6.

Μύθος: Οι vegan τρώνε μόνο σαλάτες και φρούτα.

Αλήθεια: Λατρεύω να καταρρίπτω αυτό τον μύθο. Δεν υπάρχει ένα πιάτο που να μην μπορεί να μετατραπεί σε μια vegan εκδοχή. Η Vegan διατροφή έχει μια απίστευτα μεγάλη γκάμα πιάτων, γεύσεων και συνδυασμών. Όλα τα όσπρια, σχεδόν ό,τι λαδερό μπορείς να σκεφτείς, ζυμαρικά, πατάτες, υποκατάστατα κρέατος και πολλά πολλά ακόμα. Αν αναφερθώ στα γλυκά δεν θα τελειώσω ποτέ. Καλύτερα μπες εδώ και δες.

 

vegan-diatrofi-mithoi

 

 

7.

Μύθος: Με την Vegan διατροφή θα έχεις πολλές διατροφικές ελλείψεις

Αλήθεια: Η Vegan διατροφή είναι πλουσιότερη σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο, φυλλικό οξύ, βιταμίνη C και Ε. Είναι συνήθως χαμηλότερη σε σίδηρο, ασβέστιο, βιταμίνη D και Β12. Ωστόσο, με τους σωστούς συνδυασμούς και επιλογές μπορείς να λάβεις την απαραίτητη ποσότητα αυτών των συστατικών. Χρειάζεται βέβαια συνεχής έλεγχος και χρήση συμπληρωμάτων διατροφής, όπου είναι κρίνεται αναγκαίο.

 

8.

Μύθος: Δεν μπορείς να πάρεις πρωτεΐνη από μια vegan διατροφή

Αλήθεια: Αν στοχεύσεις στην κατανάλωση 80-100γρ καλής φυτικής πρωτεΐνης και την μοιράσεις μέσα στην ημέρα, θα λάβεις την πρωτεΐνη που χρειάζεται ο οργανισμός σου.

 

9.

Μύθος: Η Vegan διατροφή δεν είναι για όλους. Απαγορεύεται για τα μικρά παιδιά και τις εγκύους

Αλήθεια: Η Vegan διατροφή, σύμφωνα και με τις τελευταίες έρευνες, είναι κατάλληλη για κάθε στάδιο της ζωής. Χρειάζεται φυσικά ιδιαίτερη προσοχή στα παιδιά, κυρίως στην πρόσληψη σιδήρου και ασβεστίου. Ωστόσο, με παρακολούθηση από κατάλληλο επαγγελματία Διαιτολόγο δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας

 

10.

Μύθος: Για να κάνεις Vegan διατροφή χρειάζεσαι πολύ ελεύθερο χρόνο και χρήματα.

Αλήθεια: Μια διατροφή βασισμένη στα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα σιτηρά είναι πολύ πιο οικονομική. Επιπλέον, με τον σωστό προγραμματισμό και μπόλικο ενδιαφέρον για νέες γεύσεις, σίγουρα δεν αποτελεί πρόβλημα στην καθημερινότητα. Ειδικά τώρα, όπου πλέον σε όποιο εστιατόριο κι αν πας θα βρεις πολύ νόστιμες vegan επιλογές.

 

vegan-diatrofi-mithoi
Όλα αυτά είναι επίσης vegan

 

 

Έχεις ή σκέφτεσαι να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες και χρειάζεσαι μια πιο εξατομικευμένη βοήθεια;

Μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου

 

 

 

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.