Πόσο είναι ένα “φρουτάκι”;

frouto-merida-geonutrition

 

Το Καλοκαίρι είναι η εποχή των ζουμερών, δροσιστικών φρούτων. Υπάρχει τόσο μεγάλη ποικιλία με ολόφρεσκα φρούτα εκεί έξω, κι όμως, πολύ συχνά μένουμε στις ίδιες επιλογές.

Ιδιαίτερα όσοι ακολουθούν ένα πρόγραμμα διατροφής με ρωτούν πολύ συχνά πόσες θερμίδες αντιστοιχούν σε κάθε φρούτο.

Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν ποτέ δεν μιλάω με θερμίδες για τα τρόφιμα, αντιθέτως, αναφέρομαι πάντα στην θρεπτικής τους αξία.

Κάθε φρούτο έχει την δική του θέση σε μια ισορροπημένη διατροφή, περιέχει διαφορετικές βιταμίνες, φυτικές ίνες και μοναδική γεύση.

Πως θα ξέρεις όμως ότι τρως την σωστή ποσότητα;

Ας πούμε ότι χρειάζεσαι ενδεικτικά 3 μερίδες φρούτων μέσα στην ημέρα σου (αν δεν τρως πολλά λαχανικά μπορείς να βάλεις και 4)

 

Μια μερίδα φρούτου είναι τα εξής:

(Το φλιτζάνι που αναφέρω είναι των 240ml, φλιτζάνι του τσαγιού δηλαδή)

  • Ακτινίδιο (1 μεγάλο)
  • Ανανάς φρέσκος (¾ φλιτζανιού) και ανανάς κονσέρβα (⅓ φλιτζανιού)
  • Αχλάδι 1 μικρό (~ 110 g)
  • Βερίκοκα 3 μεγάλα (~ 200 g)
  • Γκρέιπφρουτ ½ μεγάλο (~ 330 g)
  • Δαμάσκηνα 2 μέτρια (~ 140 g)
  • Καρπούζι 1 και ¼ φλιτζανιού (~ 380 g)
  • Κεράσια 12 μεγάλα (~ 85 g)
  • Μάνγκο ½ μικρό (~ 160 g)
  • Μανταρίνι 2 μικρά (~ 220 g)
  • Νεκταρίνι 1 μέτριο (~ 140 g)
  • Μήλο 1 μικρό (~ 120 g)
  • Μούρα ¾ φλιτζανιού
  • Μούσμουλα 3 μέτρια (~ 170 g)
  • Μπανάνα 1 μικρή (~ 120 g)
  • Πεπόνι 1 φλιτζάνι (~ 280 g)
  • Πορτοκάλι 1 μικρό (~ 180 g)
  • Ροδάκινο 1 μέτριο (~110 g)
  • Ρόδι ½ μέτριο
  • Σταφίδες (2 κουταλιές σούπας)
  • Σταφύλια 15 μικρά (~ 85 g)
  • Σύκα 2 μεγάλα
  • Φράουλες 1 και ¼ φλιτζανιού

+Bonus Το σπιτικό παγωτό αντιστοιχεί σε 1 μερίδα φρούτου…ακόμα πιο δελεαστικό έτσι;

 

 

 

Και τι γίνετε με τους χυμούς;

Όπως έχουμε ξανασυζητήσει και σε προηγούμενο άρθρο, οι χυμοί διαφέρουν σε θρεπτική αξία από το φρέσκο φρούτο.

Πρώτον, δεν περιέχουν τις πολύτιμες για την υγεία του εντέρου μας φυτικές ίνες

Δεύτερον, όταν φτιάχνουμε χυμό συνήθως χρησιμοποιούμε 3 ή και 4 μερίδες φρέσκων φρούτων. Αν καταναλώνουμε συστηματικά χυμούς (αναφερόμαστε πάντα για σπιτικούς) πρέπει να σκεφτόμαστε και την ποσότητα των θερμίδων που παίρνουμε από όλα αυτά τα φρούτα μέσα σε ένα μόνο φλιτζάνι χυμό

 

frouta-merida-geonutrition

 

 

Χυμοί:

  • Ανανά ½ φλιτζανιού
  • Γκρέιπφρουτ ½ φλιτζανιού
  • Δαμάσκηνου ⅓ φλιτζανιού
  • Μήλου ½ φλιτζανιού
  • Πορτοκαλιού ½ φλιτζανιού
  • Σταφυλιού ⅓ φλιτζανιού
  • Ανάμεικτος χυμός ½ φλιτζανιού

 

Κατανάλωσε λοιπόν ποικιλία φρούτων μέσα στην ημέρα σου και πάντα προσέχοντας να μην ξεφύγεις πολύ στην ποσότητα

 

 

 

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.