Κουραμπιές ή Μελομακάρονο; Και τα δυο!

xristougenna-diatrofi-varos-geonutrition

 

Χριστούγεννα…

Η καλύτερη εποχή του χρόνου για να γιορτάσεις με τους δικούς σου ανθρώπους, να διασκεδάσεις, να ξεκουραστείς και να χορτάσεις νόστιμες λιχουδιές.

Είναι οι μέρες που δεν βάζεις ξυπνητήρι, που μπορείς να κυκλοφορείς όλη την ημέρα με τις Χριστουγεννιάτικες κάλτσες σου ακούγοντας γιορτινά τραγούδια.

Είναι αυτές οι μέρες, που για τον καθένα είναι ξεχωριστές.

 

xristougenna-diatrofi-varos-geonutrition

 

Και ενώ όλα γύρω σου είναι τόσο γιορτινά, στολισμένα και χαρούμενα, κάτι εκεί στο βάθος σου τραβάει την προσοχή…μια πιατέλα με μελομακάρονα, δίπλα από ένα ταψί με κουραμπιέδες, πάνω σε ένα κουτί με σοκολατάκια.

 

Και ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι περιτριγυρίζεσαι από λαχταριστά γλυκά και πως θα είναι και φέτος άθλος να διατηρήσεις το πρόγραμμα διατροφής που ξεκίνησες από τον Σεπτέμβρη…και τα πήγαινες τόσο καλά.

 

Είναι μια πραγματικότητα.

Τις ημέρες των εορτών υπάρχει μεγάλη αφθονία σε γλυκά, σχεδόν όπου κι αν βρεθούμε.

Το πρώτο πράγμα που λέω σε τέτοιες περιπτώσεις είναι: Ο στόχος σου είναι να μην χάσεις!

Μα θα μου πεις: κάνω διατροφή, πρέπει να χάσω.

Θα σου εξηγήσω: Η φράση μου αυτή έχει δυο ερμηνείες

 

Ο στόχος σου είναι να μην χάσεις…κιλά

Από την εμπειρία μου ως Διαιτολόγος αλλά και εσύ, στην καθημερινότητά σου, θα έχεις παρατηρήσει ότι κάθε φορά που σκοπεύεις να αλλάξεις μια συνήθεια, όταν όλα στο περιβάλλον σου είναι αντίθετα, οδηγείσαι στην αποτυχία.

Δεν μπορείς να κόψεις το κάπνισμα όταν είσαι συνέχεια περιτριγυρισμένος από καπνιστές.

Έτσι και με την δίαιτα. Πως θα καταφέρεις να χάσεις κιλά όταν παντού γύρω σου υπάρχουν γλυκά;

 

Ο σκοπός μας στις γιορτές δεν είναι να χάσουμε κιλά, ούτε να ξεκινήσουμε μια αυστηρή δίαιτα, είναι απλά να καταφέρουμε να μείνουμε σταθεροί.  Με αυτό το μικρό βήμα πίσω πετυχαίνουμε πολλά.

 

Δίνουμε στον εαυτό μας το ελεύθερο να φάει κάτι παραπάνω, αλλά και να χαλαρώσει από την αυστηρότητα του καθημερινού προγράμματος. Έτσι, όταν το περιβάλλον θα είναι πιο ευνοϊκό, θα συνεχίσουμε από εκεί που είχαμε μείνει πριν τις γιορτές με περισσότερη όρεξη και ενέργεια.

Αν καταφέρεις λοιπόν, μετά τις γιορτές, να είσαι στα ίδια κιλά, έχεις πετύχει!

 

Ο στόχος σου είναι να μην χάσεις…όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω σου

Πολλές φορές ακούω πως “όταν κάνω διατροφή, δεν μπορώ να βγαίνω συχνά έξω, για να μην υποκύψω σε πειρασμούς”

Είναι κάτι που μου φαίνεται παράλογο και το τονίζω κάθε φορά που το ακούω.

 

Αν δεν χαρείς τις γιορτές, αν δεν δεχτείς το κέρασμα ενός φίλου, αν δεν φας αυτό το μελομακάρονο που έφτιαξε η μαμά σου με τα χέρια της, τότε έχεις χάσει όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω σου.

 

Θυμήσου ότι ο αρχικός σου στόχος όταν ξεκίνησες την διατροφή ήταν για να νιώσεις καλά με τον εαυτό σου, σωστά;

Δεν θα μπορέσεις να νιώσεις καλά όταν αισθάνεσαι διαρκώς μια πίεση. Όταν στην πιο ωραία εποχή του χρόνου, τα Χριστούγεννα, εσύ μετράς πόσες θερμίδες είχε εκείνο το σοκολατάκι που σε κέρασαν.

 

Μην χάσεις κιλά λοιπόν. Μείνε όμως στα ίδια.

Δοκίμασε τα γλυκά που σου αρέσουν χωρίς να υπερβάλλεις στην ποσότητα.

 

Μην χάσεις όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω σου. Διασκέδασε, χαλάρωσε, ξεκουράσου, φάε νόστιμο φαγητό και το γλυκό που λαχταράς, χωρίς να το παρακάνεις ή να περιορίζεις τον εαυτό σου.

 

 

 

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα αναρωτηθείς, ποιο είναι υγιεινότερο;

Κουραμπιές ή μελομακάρονο;

Θα σου απαντήσω…και τα δυο!

 

 

Βρες εδώ και μερικά tips για να κάνεις ακόμα πιο υγιεινό το Χριστουγεννιάτικο δείπνο σου

 

 

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *