Εσύ τι είδους τσιμπολογητής είσαι;

tsimpologima-geonutrition

Τσιμπολόγημα

Μια συνήθεια που έχουμε όλοι, δύσκολα αντιλαμβανόμαστε κι όμως, επηρεάζει πολύ τον τρόπο που τρώμε και κατά συνέπεια τα κιλά μας.

 

Τι είναι το τσιμπολόγημα ή  καλύτερα: πόσα είδη “τσιμπολογητών” υπάρχουν;

 

Ο πολυάσχολος γονιός

Το να είσαι γονιός είναι από μόνο του πολύ στρεσογόνο.

Το δύσκολο ωράριο στην καθημερινότητα έρχεται να κάνει τα πράγματα ακόμη πιο περίπλοκα.

Έχεις μικρά παιδιά; Είσαι μονίμως στην κουζίνα για να έχεις πάντα ένα γεύμα έτοιμο, να δοκιμάζεις πολλά διαφορετικά και στο τέλος να σου μένουν κιόλας γιατί το πιτσιρίκι θέλει τα δικά του.

Όλη αυτή η διαδικασία αυξάνει την συχνότητα του τσιμπολογήματος.

Έχεις μεγαλύτερα παιδιά;

Τα πήγαινε έλα στα φροντιστήρια, το διάβασμα, οι υποχρεώσεις των παιδιών δεν σου δίνουν τον χρόνο για σωστά γεύματα, οπότε τσιμπολογάς, μέχρι την ώρα του βραδινού.

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεσαι κάποια ενδιάμεσα γεύματα για να σε βοηθήσουν να βγάλεις την μέρα.

Ωστόσο, αν δεν μπορείς να τα αποφύγεις, τουλάχιστον μετέτρεψε τα σε πιο υγιεινές επιλογές.

 

tsimpologima-geonutrition

 

Μερικές ιδέες:

Φρούτα…εμπλουτισμένα

Κράτα πάντα ως βάση τα φρούτα. Εμπλούτισε τα όμως με επιπλέον πηγές ενέργειας:

Σταφίδες με ξηρούς καρπούς, ροδέλες μήλου με ταχίνι και φυστικοβούτυρο πάνω σε μπανάνα, είναι μερικές ιδέες που θα λατρέψουν και τα παιδιά.

Μην ξεχνάς την πρωτεΐνη!

Το τυρί και το βραστό αυγό είναι εύκολες επιλογές, που μπορείς να έχεις μαζί σου για ένα υγιεινό σνακ. Η πρωτεΐνη μας κρατάει περισσότερη ώρα χορτάτους και με ενέργεια μέσα στην ημέρα.

Λαχανικά:  Δες τα με άλλο μάτι

Οι περισσότεροι από εμάς τρώμε τα λαχανικά κυρίως στις σαλάτες. Τι θα έλεγες όμως για μερικά στικς καρότου με λίγο τυρί ή αγγουράκια με παξιμάδι αντί για την εύκολη λύση του κουλουριού και της τυρόπιτας;

 

 

Ο επαγγελματίας χωρίς χρόνο

Ραντεβού με πελάτες, meetings, παρουσιάσεις, deadlines…που να προλάβεις να φας σαν άνθρωπος;

Καταφεύγεις λοιπόν στο τσιμπολόγημα, που συνήθως γίνεται χωρίς να το συνειδητοποιείς, στο πόδι, μέχρι να έρθει η ώρα που θα επιστρέψεις στο σπίτι για να φας το γεύμα σου (και φυσικά θα είναι πολύ μεγάλο, αφού είσαι όλη μέρα με μικρά σνακ).

Τι μπορείς να κάνεις για να ισορροπήσεις την έλλειψη χρόνου με την υγιεινή διατροφή;

tsimpologima-geonutrition

Μικρά ελαφριά σνακ

Επέλεξε σνακ που θα σου δώσουν ενέργεια μέσα στην μέρα, χωρίς να σε επιβαρύνουν πολύ θερμιδικά.

Παράδειγμα, σπιτικές μπάρες ή τρουφάκια ενέργειας, τυρί και μερικά κράκερ, γιαούρτι με ξηρούς καρπούς

(Πάρε κι άλλες ιδέες εδώ)

 

 

Ο “μόνος στο σπίτι”

Οι πολλές ώρες στο σπίτι, ιδίως τα Σαββατοκύριακα, είναι η αφορμή για ένα συνεχές τσιμπολόγημα μέχρι να κοιμηθούμε.

Βρισκόμαστε στο καταφύγιό μας, ή από την άλλη, ήμαστε παγιδευμένοι και αυτό μας προκαλεί ανία, έχουμε παντού γύρω πειρασμούς…όλες αυτές οι σκέψεις οδηγούν στο τσιμπολόγημα.

Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;

Θα σου δώσω την εξής ιδέα:

Όταν τρως στο πόδι όλα αυτά τα μικρά γευματάκια δεν συνειδητοποιείς  την ποσότητα τους.

Κάθε φορά λοιπόν που θέλεις να τσιμπολογήσεις κάτι, βάλε το σε ένα πιάτο, κάθισε στο τραπέζι και φάε το.

Ας είναι μια φρυγανιά, μισό σοκολατάκι, ένα παξιμάδι, οτιδήποτε. Μην το τρως όρθιος στο ψυγείο.

Δώσε στον εγκέφαλό σου χρόνο να το καταγράψει ώστε την επόμενη φορά που θα αναζητήσεις κάτι, θα σου είναι ξεκάθαρο τι και πόσο έφαγες πριν.

 

 

Και φυσικά, ανεξάρτητα από το είδος του “τσιμπολογητή” που πιστεύεις ότι είσαι, το πιο σημαντικό είναι να αντιλαμβάνεσαι πότε η πείνα σου είναι πραγματική και πότε όχι. Όλα αυτά τα τσιμπολογήματα θα μειωθούν δραστικά όταν μάθεις να το αναγνωρίζεις αυτό.

 

Εσύ; Σε ποιο είδος τσιμπολογητή πιστεύεις ότι ανήκεις; Πες μας στα σχόλια την εμπειρία σου

 

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.