5 tips για να τρως σωστά…ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες

5η μέρα καραντίνας ή 4η, ανάλογα πότε αποφάσισες ότι είναι καλύτερο να μείνεις στο σπίτι

Είμαι στο μπαλκόνι, όπου έχει μετακομίσει μόνιμα η πολυθρόνα του σαλονιού, χαίρομαι τον ήλιο και ευχαριστιέμαι τις μυρωδιές από κόκκινη σάλτσα που μαγειρεύεται από κάποιο γειτονικό σπίτι

Και ενώ θα έλεγες πως σου περιγράφω μια ωραία μέρα Καλοκαιρινών διακοπών,  τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά…

Οι μέρες αυτές είναι για όλους πρωτόγνωρες. Δεν ξέρουμε τι πρόκειται να αλλάξει από την μια μέρα στην άλλη κι αυτό είναι ίσως το πιο τρομακτικό

Εικόνες από Ιταλία και Κίνα που μοιάζουν βγαλμένες από θρίλερ, μάσκες και αντισηπτικά σε έλλειψη, κλειστά σχολεία και επιχειρήσεις, ουρές σε σουπερμάρκετ και φαρμακεία, παραπληροφόρηση, πανικός (βλ. χαρτί υγείας) και κορονοϊός  σε ολόκληρο το διαδίκτυο

Ο κάθε ένας από εμάς ξέρει νομίζω τι χρειάζεται να κάνει για να προστατευτεί και να προστατεύσει τους γύρω του

Χωρίς υπερβολές, χωρίς πανικό.

Πολλές ώρες στο σπίτι λοιπόν, πολλές ώρες χωρίς κίνηση, πολλές ώρες δίπλα στην κουζίνα και στα ντουλάπια με τους πειρασμούς.

Σε συνδυασμό με το άγχος και την ανησυχία που προκαλεί η όλη κατάσταση  αυξάνεται  το τσιμπολόγημα και η αναζήτηση γλυκών. Είναι φυσικό λοιπόν  να δυσκολευόμαστε πολύ να διατηρήσουμε έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής.

Για όλα όμως υπάρχει λύση. Αρκεί να το θέλουμε.

Αν λοιπόν θέλεις να διατηρήσεις όσο γίνεται πιο ισορροπημένη την διατροφή σου, να βρεις εναλλακτικές συνταγές χωρίς πολλά υλικά και να χρησιμοποιήσεις το φαγητό που έχεις στο μέγιστο, τότε συνέχισε να διαβάζεις.

 

5 tips για να διατηρήσεις την ισορροπία στην διατροφή σου εν μέσω καραντίνας

 

1. Επιμένω στα 5 γεύματα

Το πρώτο και ίσως το σημαντικότερο tip είναι να διατηρήσεις όσο μπορείς τα 5 γεύματα που έκανες (ελπίζω) και πριν

Δηλαδή, να τρως κανονικά το πρωινό σου, μεσημεριανό, βραδινό και 2 ενδιάμεσα μικρά σνακ, όπως φρούτο ή γιαούρτι. Με αυτό τον τρόπο έχεις ξεκάθαρα στο μυαλό σου πόσα γεύματα έκανες μέσα στην μέρα. Και μάλιστα να τα μαγειρεύεις και να τα φτιάχνεις όσο πιο νόστιμα μπορείς. Να τα ευχαριστιέσαι!

διατροφή-κορονοϊός-καραντίνα-διαιτολόγος

2. Το τσιμπολόγημα έχει την λύση του

Το μυστικό για το τσιμπολόγημα είναι να τα βάζεις όλα σε ένα πιάτο

Μπορεί να σου φανεί περίεργο στην αρχή, αλλά πίστεψέ με, είναι πολύ πολύ καλό tip

Θέλεις για παράδειγμα να φας αμέσως μετά το μεσημεριανό μια σοκολάτα. Πολύ ωραία. Βάλε την σε ένα πιάτο. Άσε την εκεί, θα την φας αργότερα. Πιο μετά ίσως θελήσεις  λίγο τυρί και ψωμί, τα βάζεις και αυτά στο ίδιο πιάτο. Θα σε περιμένουν να τα απολαύσεις λίγο αργότερα. Συνέχισε έτσι μέχρι να περάσουν 2 με 3 ώρες. Αν θέλεις ακόμα να φας ό,τι έχεις βάλει στο πιάτο 2 ώρες μετά, είσαι απολύτως ελεύθερη να τα φας. Όλα!

3. Πεινάς στα αλήθεια;

Δεν ξέρω πόσες φορές το έχω αναφέρει στα προηγούμενα άρθρα, αλλά νομίζω είναι το μυστικό για να διαχειρίζεσαι σωστά το φαγητό. Ξεχώρισε την πραγματική πείνα από την συναισθηματική. Μόνο έτσι θα τρως όταν πραγματικά το χρειάζεσαι

 

Μην ξεχνάς ότι αν χρειάζεσαι βοήθεια με την διατροφή σου, η απόσταση δεν είναι εμπόδιο. Οι συνεδρίες εξ αποστάσεως χρησιμοποιούνται  με μεγάλη επιτυχία πολύ πριν τον κορονοϊό 

4. Κίνηση, με κάθε τρόπο

Όχι δεν έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία εκεί έξω (τουλάχιστον τώρα που γράφω το άρθρο)

Ψάξε για πάρκα, πλατείες και γενικά ανοιχτούς χώρους με πράσινο στην γειτονιά σου. Προσέχοντας βέβαια να μην είναι γεμάτα κόσμο.

Αν το να βγεις από το σπίτι σε τρομάζει, μπορείς να κάνεις και γυμναστική μέσα. Άπειρα video στο youtube και εφαρμογές στο κινητό μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτό.

Εμένα για παράδειγμα το σαλόνι έχει βγει…στο μπαλκόνι. Και πλέον έχω άπλετο χώρο μέσα στο σπίτι για online μαθήματα capoeira και yoga. Ειδικά αν έχεις και μικρά παιδιά, ξέρεις ήδη πόση εκτόνωση χρειάζονται

κορονοϊός-καραντίνα-διατροφή-διατολόγος

Η γυμναστική στο σπίτι έχει πολλά καλά. Μπορείς να φοράς πιτζάμες, να ασκήσε με όποιον προπονητή θες από την άλλη άκρη του κόσμου, μέσω video, να ιδρώνεις χωρίς να σε νοιάζει καν πως δείχνεις και να βρίσκεσαι στην μπανιέρα μέσα σε 1′

Μήπως άρχισες να το βλέπεις με άλλο μάτι;

5. Χρησιμοποίησε τα τρόφιμα που έχεις έξυπνα

Από την μια ναι, είσαι όλη μέρα μέσα στο σπίτι και θέλεις να τρως συχνά, σε καταλαβαίνω, κι εγώ το ίδιο θέλω.

Από την άλλη όμως, σκέψου και το εξής:

Υπάρχει λόγος που ήμαστε όλοι μέσα στο σπίτι. Υπάρχει λόγος που το να πας στο supermarket είναι ολόκληρη διαδικασία, με ουρές χαρτάκια και περιορισμούς.

Γιατί να χρειάζεται να πηγαίνεις κάθε τρεις και λίγο επειδή κατανάλωσες τα ψώνια της προηγούμενης μέρας;

Βρες τρόπους να χρησιμοποιήσεις κάθε τρόφιμο έξυπνα και να εκμμεταλευτείς στο έπακρο τα υλικά που έχεις ήδη στην κουζίνα και τα ντουλάπια σου (έρχεται άρθρο με περισσότερα πάνω σε αυτό, σύντομα)

 

 

Ελπίζω αυτές οι συμβουλές να σου φανούν χρήσιμες.

Δυο εβδομάδες πριν ούτε που θα φανταζόμουν το περιεχόμενο αυτού του άρθρου. Σήμερα τα δεδομένα είναι αλλιώς και αύριο, κανείς δεν ξέρει με σιγουριά

Την διατροφή σου όμως την ορίζεις εσύ.

Υπάρχουν τρόποι, ακόμα και υπό τις πιο πρωτόγνωρες συνθήκες, να κάνεις το καλύτερο που μπορείς για το σώμα και την υγεία σου.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s