Η συνήθεια που θα αλλάξει μια για πάντα την σχέση σου με το φαγητό

trww-arga-geonutrition

 

Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσο σημαντικό είναι να τρως αργά και συνειδητά

-Πώς μπορείς να το κάνεις στην πράξη

 

Οι περισσότερες απορίες σχετικά με την υγιεινή διατροφή και το αδυνάτισμα είναι για θέματα όπως:

 

Κι όμως, οι περισσότεροι τρώμε γρήγορα, όρθιοι μπροστά στο ψυγείο ή στην τηλεόραση, στο αυτοκίνητο, στον δρόμο.

Και είναι φυσικό…γιατί όλοι μας έχουμε μάθει να δίνουμε σημασία στο τι τρώμε και όχι στο ΠΩΣ τρώμε.

Το να τρως αργά είναι από τις πιο σπουδαίες συνήθειες που μπορείς να αποκτήσεις στην διατροφή σου.

Σίγουρα θα έχεις ακούσει ξανά αυτόν τον όρο: “Mindful Eating”

Σημαίνει να τρως συνειδητά και με επίγνωση.

Είναι τόσο απλό κι όμως ελάχιστοι χρησιμοποιούμε αυτό το ισχυρό όπλο.

 

Δεν χρειάζεται να υπολογίζεις θερμίδες, να μετράς με το ρολόι πότε θα φας το επόμενο γεύμα ή να αναρωτιέσαι αν το φαγητό σου περιέχει υδατάνθρακες, αν στην πραγματικότητα ενδιαφερθείς μόνο για την ταχύτητα με την οποία το καταναλώνεις.

Αν είσαι οπτικός τύπος, δες το άρθρο σε infographic

Αν θέλεις περισσότερες λεπτομέρειες συνέχισε ποιο κάτω σε όλο το κείμενο.

 

 

trww-arga-geonutrition

trww-arga-geonutrition

 

 

 

Σε τι θα σε βοηθήσει η συνήθεια του να τρως αργά:

 

1. Θα νιώθεις κορεσμό για περισσότερη ώρα μετά το γεύμα

Είναι θέμα φυσιολογίας του οργανισμού. Τα σήματα κορεσμού χρειάζονται 20 λεπτά για να παραχθούν και να ειδοποιήσουν τον εγκέφαλό σου ότι χόρτασες

Τρώγοντας αργά σε βοηθάει επίσης να απολαύσεις καλύτερα το φαγητό σου, να συνειδητοποιήσεις τι έφαγες και να δώσεις χρόνο στις αισθήσεις σου να λειτουργήσουν.

 

 

2. Θα ξεφορτωθείς το ενοχλητικό φούσκωμα και την δυσπεψία

Όταν τρως γρήγορα, κόβεις την τροφή σε μεγάλα, δύσπεπτα για το στομάχι σου, κομμάτια και παράλληλα καταπίνεις πολύ αέρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται φούσκωμα και πόνος στην κοιλιά.

 

 

3. Μαθαίνεις να ακούς το σώμα σου

Πολλές φορές τρώμε από συνήθεια συγκεκριμένες ώρες, χωρίς όμως να πεινάμε. Άλλες φορές νιώθουμε πως πρέπει να τελειώσουμε οπωσδήποτε όλο μας το φαγητό.

Τρώγοντας αργά και πιο συνειδητά αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε το σώμα μας, τις ανάγκες του και τα σήματα που μας στέλνει όταν χόρτασε ή όταν πεινάει πραγματικά.

 

 

 

Πως θα καταφέρεις να τρως αργά στην πράξη

Πολλές φορές δεν υπάρχει ο χρόνος για να απολαύσουμε το φαγητό μας, άλλοι το θεωρούμε χάσιμο χρόνου ή εκνευριστικό να τρώμε αργά και με ησυχία. Γι’ αυτό κάνε ένα βήμα την φορά:

 

1. Πάρε μερικές αναπνοές

Για αρχή προσπάθησε να επικεντρώσεις την προσοχή σου στην αναπνοή σου. Κάθε φορά που καταπίνεις μια μπουκιά πάρε και από μια αναπνοή. Τόσο απλό.

 

2.Ένα λεπτό επιπλέον την φορά

Ξεκίνα με μικρά βήματα. Κάθε φορά προσπάθησε να παρατείνεις το γεύμα σου ένα λεπτό επιπλέον από την προηγούμενη. Όταν φτάσεις τα 20 λεπτά θα έχεις ήδη αρχίσει να βλέπεις μεγάλες διαφορές στο σώμα και την όρεξή σου

 

3. Κλείσε για λίγο τα social media

Ήμαστε συνεχώς απασχολημένοι με το κινητό μας, όλη μέρα. Όταν τρως δοκίμασε να απομακρύνεις το κινητό σου για λίγο από το τραπέζι. Θα αρχίσεις να παρατηρείς καλύτερα το φαγητό σου, να συνειδητοποιείς τι και πόσο τρως, πράγμα που θα σε βοηθήσει να χορταίνεις πιο εύκολα και να μην τσιμπολογάς αμέσως μετά το φαγητό

 

4. Παρατήρησε τι επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία τρως

Έχεις προσέξει τι είναι αυτό που σε οδηγεί στο να τρως γρήγορα;

  • Το μέρος που τρως (πχ: στο γραφείο, μπροστά στον υπολογιστή),
  • Με ποιόν τρως (κάποιοι άνθρωποι τείνουν να τρώνε υπερβολικά γρήγορα, αυτό μπορεί να σε επηρεάζει),
  • Πότε τρως (το βραδινό μπροστά στην τηλεόραση δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να χαλαρώσεις και να απολαύσεις το φαγητό σου)

 

5. Απόλαυσε πραγματικά το φαγητό σου

Η απόλαυση του φαγητού ξεκινάει όταν τρως με αργό ρυθμό. Αρχίζεις να αισθάνεσαι πιο έντονες τις γεύσεις, τις διαφορετικές υφές, παρατηρείς τα χρώματα και απολαμβάνεις την μυρωδιά του.

Ένα μικρό tip για να σε βοηθήσει είναι να συμπεριφέρεσαι σαν να κάνεις οινογνωσία.

Μύρισε την μπουκιά, ύστερα βάλε την στο στόμα σου, παρατήρησε την γεύση που σου δίνει. Άκου τον ήχο καθώς την μασάς και την επίγευση που σου δίνει αφού την καταπιείς.

Δοκίμασε το σαν παιχνίδι. Στην αρχή ίσως να σου φανεί βασανιστικό να μην καταπίνεις γρήγορα και απλά την μπουκιά σου.

Θα εκπλαγείς όμως από το πόσο έντονη θα σου φαίνεται η γεύση κάθε φορά που το δοκιμάζεις.

 

 

Στο επόμενο γεύμα σου λοιπόν, δοκίμασε το.

Φάε αργά, απόλαυσε το φαγητό σου μακρυά από παράγοντες που σε αγχώνουν

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ισχυρή είναι αυτή η συνήθεια και τα οφέλη που έχει για εσένα και το σώμα σου

 

Σου φάνηκε χρήσιμο το άρθρο;

Στείλε το σε κάποιον που ξέρεις ότι θα τον βοηθήσει πολύ!

 

 

 

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.