6 Βήματα για να πετύχεις το 2019

New Year’s Resolution;

Όχι ευχαριστώ!

Κάθε φορά, με το που αλλάζει ο χρόνος, με το που ολοκληρώνεις το κομμάτι σου από την βασιλόπιτα, νιώθεις πως ξαφνικά πρέπει να θέσεις αυτό τον μεγάλο στόχο για το νέο έτος

(ειδικά αν κέρδισες το φλουρί και αισθάνεσαι λιγάκι πιο ευνοημένος από την τύχη)

Αυτό τον στόχο που μοιάζει λίγο με τον περσινό, γιατί, εδώ που τα λέμε, δεν το κυνήγησες και πολύ

 

Αλλά φέτος όλα θα είναι διαφορετικά. Είσαι έτοιμος, αποφασισμένος!

Είναι κοινό αυτό το συναίσθημα. Όταν κάτι τελειώνει νιώθουμε ότι εξαγνιζόμαστε. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε, έγινε ό,τι έγινε και τώρα ετοιμαζόμαστε για κάτι καινούργιο.

6-βήματα-για-να-πετύχεις-το-2019

 

Τα δεδομένα όμως είναι απογοητευτικά. Μόνο το 8% καταφέρνει να πετύχει το New Year’s Resolution του. Το 92% τα παρατάει μέχρι τον Φεβρουάριο. Δεν ξέρω για εσένα, αλλά εγώ τον Φεβρουάριο δεν θυμάμαι καν ποιος ήταν ο στόχος μου.

 

Το πρόβλημα με τον μεγάλο μας στόχο είναι πως φανταζόμαστε την επιτυχία, αλλά δεν ήμαστε διατεθειμένοι να δουλέψουμε για αυτήν

 

Είναι φυσιολογικό. Όταν συμβαίνουν τόσα γύρω σου καθημερινά, όταν τρέχεις για πολλά πράγματα ταυτόχρονα, θέλεις όλα τα υπόλοιπα να γίνονται πιο εύκολα.

 

Και αν σου έλεγα ότι…

όταν τελειώσεις αυτό το άρθρο θα ξέρεις ακριβώς ποια βήματα να κάνεις για να πετύχεις τον φετινό σου στόχο;

 

Βήμα 1ο  Κάνε τον στόχο συνήθεια

Για να πετύχεις τον στόχο σου, πρέπει να αλλάξεις συνήθεια.

Αν, για παράδειγμα, ο στόχος σου είναι να χάσεις κιλά, θα πρέπει να ξεκινήσεις αλλάζοντας συνήθειες σχετικά με το φαγητό και την άσκηση.

Αυτή την φορά λοιπόν άλλαξε συνήθεια αντί να σκέφτεσαι μόνο τον στόχο που θες να πετύχεις.

 

Βήμα 2ο  Μικρά βήματα για μεγάλα όνειρα

Ανακάλυψε μικρές ατομικές συνήθειες που τελικά αλλάζουν την ζωή σου

Το να σκέφτεσαι μακροπρόθεσμα είναι καλό, όμως οι μικρές αλλαγές που θα κάνεις άμεσα είναι πιο εύκολες. Και το εύκολο είναι αυτό που χρειάζεσαι στο ξεκίνημα κάτι νέου.

Με αυτό τον οδηγό αλλάζεις συνήθειες. Με 3 απλά και μικρά βήματα δημιουργείς μια νέα σχέση με το φαγητό και το βάρος σου. Βρες τον εδώ

6-βήματα-για-να-πετύχεις-το-2019

Στο προηγούμενο παράδειγμα, αποφασίζεις να αλλάξεις συνήθειες σχετικά με το φαγητό. Θες να σταματήσεις να τρως πολλά γλυκά.

Για να φτάσεις όμως εκεί χρειάζεται πρώτα να μειώσεις την ζάχαρη από τον καφέ σου. Ύστερα, ίσως να έπαιρνες ένα φρούτο για σνακ στην δουλειά αντί για σοκολάτα. Σε ένα μήνα θα έχεις καταφέρει να μειώσεις κατά πολύ την ζάχαρη και τα γλυκά χωρίς πολύ κόπο.

 

Βήμα 3ο  “Ξεγέλασε” τον εαυτό σου

Μην αφήσεις περιθώρια στον εαυτό σου να μην ακολουθήσει την συνήθεια. Δώσε του συνέχεια αφορμή να την διατηρήσει.

Αν ξεκίνησες να προσέχεις την διατροφή σου, βάλε φρούτα πάνω στο τραπέζι, γέμισε λαχανικά το πρώτο ράφι του ψυγείου σου. Έτσι αυξάνεις τις πιθανότητες να “ξεγελάσεις” τον εαυτό σου και να ακολουθήσεις την υγιεινή συνήθειά σου.

 

Βήμα 4ο  Κάνε την συνήθεια δικιά σου

Πόσες φορές προσπάθησες να υιοθετήσεις μια συνήθεια που δεν ήταν για εσένα. Δεν ταίριαζε στον χαρακτήρα σου. Και πόσες φορές κατάφερες να την διατηρήσεις για καιρό τελικά;

 

Ό,τι αλλαγή κι αν κάνεις πρέπει να είναι κομμάτι σου. Να σου προκαλεί ενδιαφέρον, να σε εκφράζει. Μόνο έτσι θα έχει διάρκεια και επιτυχία

 

Ας πούμε ότι θέλεις να γυμνάζεσαι περισσότερο. Και δοκιμάζεις το τρέξιμο. Τελικά δεν σου αρέσει καθόλου. Βρες αυτό που θα σε εκφράζει περισσότερο αντί να τα παρατήσεις.

Ίσως προτιμάς τις βόλτες με το σκύλο σου ή να γυμνάζεσαι μαζί με φίλους ή ακόμα, θα ήταν ωραίο να δοκίμαζες κάτι καινούργιο όπως yoga, πολεμικές τέχνες ή χορό.

Βήμα 5ο  Βάλε ημερομηνία λήξης

Είναι στην φύση του ανθρώπου να μην ολοκληρώνει άμεσα κάτι αν δεν γνωρίζει πότε πρέπει να το τελειώσει.

Θυμήσου όλες εκείνες τις εργασίες και τα project στην δουλειά, που στέλνεις τελευταία στιγμή. Χωρίς deadline ίσως να μην τα ξεκίναγες ποτέ.

6-βήματα-για-να-πετύχεις-το-2019

Χρειάζεται να βάλεις ένα χρονικό όριο στον εαυτό σου. Μια ημερομηνία λήξης μέχρι την οποία θα πρέπει να φτάσεις τον αρχικό σου στόχο.

Για παράδειγμα, αποφασίζεις ότι μέχρι το τέλος του 19 (deadline) θέλεις να χάσεις τόσα κιλά (στόχος) και για να το καταφέρεις ξεκινάς να τρως υγιεινότερα και να γυμνάζεσαι περισσότερο (συνήθεια).

 

Βήμα 6ο  Επανέφερε τον εαυτό σου όταν αποτυγχάνει

Θα υπάρχουν μέρες που το να διατηρήσεις την συνήθειά σου θα φαίνεται αστείο. Μέρες που με το ζόρι θα θυμάσαι ποιος ήταν ο στόχος που ήθελες να πετύχεις.

Είναι ΟΚ! Δεν σημαίνει ότι δεν είσαι ικανός.

Επανέφερε τον εαυτό σου, θυμήσου γιατί ξεκίνησες, ξαναδιάβασε αυτό το άρθρο και συνέχισε από εκεί που είχες μείνει.

 

Κανείς δεν είπε ότι πρέπει να αλλάξεις εντελώς τον εαυτό σου το 2019.

Αν όμως δεν προσπαθήσεις από σήμερα να γίνεις η καλύτερη εκδοχή σου, τότε τι κάνεις;

Και το σημαντικότερο, πότε σκοπεύεις να το κάνεις;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s