Κοιλιακό λίπος. Γιατί είναι πιο σοβαρό από όσο νομίζεις

Το λίπος στην κοιλιά είναι ένας από τους κοινούς προβληματισμούς που μοιράζονται άντρες και γυναίκες για το σώμα τους και οι περισσότεροι αναφέρουν ότι είναι ένα σημείο που θα ήθελαν να αλλάξουν.

Δεν είναι όμως μόνο αισθητικοί οι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει κανείς να μειώσει το κοιλιακό του λίπος.

Το κοιλιακό λίπος είναι 2 ειδών

Το υποδόριο, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το δέρμα και το σπλαχνικό, που περιβάλλει τα όργανα, στο εσωτερικό της κοιλιάς

Συνήθως όταν αυξάνεται το ένα αυτόματα αυξάνεται και το άλλο.

Το σπλαχνικό λίπος κρύβει κινδύνους

Το σπλαχνικό ή αλλιώς “κρυμμένο” λίπος είναι αυτό που δημιουργεί και σοβαρά προβλήματα στην υγεία.

Παλιότερα πιστεύαμε ότι το λίπος αποτελεί απλά μια αποθήκη ενέργειας που ο οργανισμός μας χρησιμοποιεί όταν έχει ανάγκη. Τώρα πια ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Το σπλαχνικό λίπος είναι ενεργό, με την έννοια ότι απελευθερώνει ουσίες όπως λιπαρά οξέα, ορμόνες και παράγοντες που προκαλούν φλεγμονή δημιουργώντας προβλήματα στον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, τα λιπαρά οξέα που απελευθερώνει το σπλαχνικό λίπος, απορροφώνται από το συκώτι με αποτέλεσμα να αυξάνεται η χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια και η αντίσταση στην ινσουλίνη.

Ακόμα, οι ουσίες φλεγμονής που απελευθερώνει το σπλαχνικό λίπος, κυκλοφορούν μέσα στο αίμα και προκαλούν θρόμβους, που σταδιακά οδηγούν σε καρδιαγγειακά προβλήματα.

Ο κίνδυνος από το σπλαχνικό λίπος είναι ο ίδιος στους άντρες και τις γυναίκες.

Κοιλιακό-Λίπος

Άτομα με υπερβολικό σπλαχνικό λίπος κινδυνεύουν να εμφανίσουν σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ.

Μάλιστα αυτή η συσχέτιση έγινε γνωστή περίπου μισό αιώνα πριν, όταν ο ο Γάλλος φυσικός Jean Vague παρατήρησε ότι ασθενείς με σωματότυπο “μήλο”, δηλαδή συσσώρευση περισσότερου λίπους στην κοιλιά, εμφάνιζαν συχνότερα διαβήτη.

Μια από τις μεγαλύτερες μελέτες που έγιναν ποτέ σχετικά με την κοιλιακή παχυσαρκία, η Nurse’s Health Study, ανακάλυψε ότι όσο περισσότερο κοιλιακό λίπος είχαν οι εθελόντριες, τόσο αυξανόταν ο κίνδυνος θανάτου από καρδιαγγειακά.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι το λίπος στην κοιλιά ίσως να κρύβει περισσότερους κινδύνους και προβλήματα από μια απλή αύξηση στην ζυγαριά μας

 

Πως θα μειώσω το κοιλιακό λίπος

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει μια μαγική άσκηση ή ένα συμπλήρωμα που θα “κάψει” το λίπος.

Όσο και αν θα το θέλαμε.

Χρειάζεται ισορροπία μεταξύ διατροφής και άσκησης

Ο λόγος που κυρίως οι άντρες και οι γυναίκες μέσης ηλικίας έχουν περισσότερο κοιλιακό λίπος είναι επειδή μειώνουν την σωματική τους δραστηριότητα.

 

Υπάρχουν 3 μυστικά για να έχεις πάντα το βάρος που θέλεις. Σε περιμένουν να τα ανακαλύψεις σε αυτό τον οδηγό.

Απλά γράψε το mail σου για να στον στείλω

 

Το σπλαχνικό λίπος μειώνεται με την γυμναστική, αν αυτή γίνεται συχνά και με κάποια διάρκεια.

Κοιλιακό-Λίπος

Οι ασκήσεις για το συγκεκριμένο σημείο του σώματος σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν γιατί θα βελτιώσουν την κατάσταση των κοιλιακών μυών και θα οδηγήσουν σταδιακά στην γράμμωση

Ακόμα και απλά πράγματα, όπως το να χρησιμοποιούμε τις σκάλες αντί του ασανσέρ ή να κατεβαίνουμε μια στάση νωρίτερα από το λεωφορείο για να περπατήσουμε λιγάκι παραπάνω μπορούν να αυξήσουν την συνολική σωματική δραστηριότητα μέσα στην ημέρα.

Όσον αφορά την διατροφή, ούτε εδώ υπάρχει κάποιο μεγάλο μυστικό.

Το κοιλιακό λίπος είναι ένδειξη επιπλέον κιλών επομένως το πρώτο βήμα είναι να επιστρέψουμε στο φυσιολογικό μας βάρος.

Με μικρά βήματα και αλλαγή μιας συνήθειας την φορά όλα είναι πιο εύκολα.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s