5 ερωτήσεις & απαντήσεις για την διατροφή σου όταν γυμνάζεσαι

Τρέξιμο, περπάτημα, βάρη, χορός…ότι όνομα κι αν έχεις δώσει στην γυμναστική που κάνεις σίγουρα έχεις ανακαλύψει πόσο σπουδαία είναι

Πόσο βοηθάει το σώμα σου, την ψυχολογία και την διάθεσή σου

Φτάνει όμως μόνο αυτό;

Η άσκηση και η υγιεινή διατροφή πάνε μαζί

Από την μία πλευρά, ακόμα κι αν τρέχεις 2 ώρες κάθε μέρα και τρως μεγάλες ποσότητες φαγητού και γλυκών δεν βελτιώνεις σε καμία περίπτωση την υγεία, ούτε τα κιλά σου

Αν, από την άλλη, τρέφεσαι απολύτως υγιεινά αλλά δεν κινείσαι καθόλου, χρειάζεσαι την γυμναστική για να έχεις ένα δυνατό σκελετό και γερούς μυς

 

Ο συνδυασμός της γυμναστικής και της σωστής διατροφής είναι το κλειδί για να πετύχεις τον στόχο σου

 

Κι εδώ είναι που περιπλέκονται λίγο τα πράγματα

 

Πόση ώρα μετά την γυμναστική να τρώω; Καίγεται το λίπος με την διατροφή μου; Χρειάζομαι επιπλέον πρωτεΐνη; Πώς θα αποκτήσω γράμμωση;

 

Είναι μερικά από τα πιο συχνά ερωτήματα που λαμβάνω τους τελευταίους μήνες στον χώρο που συνεργάζομαι

Ομιλία στον Αθλητικό όμιλο FDC

Έναν χώρο γεμάτο με ανθρώπους που αγαπούν την γυμναστική και επαγγελματίες που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να μεταδώσουν τις γνώσεις τους πάνω στην άσκηση

Πάρε μια γεύση

 

 

 

Ας δούμε λοιπόν μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις που λαμβάνω και τις απαντήσεις τους

 

Ερώτηση 1η

Πόση ώρα μετά την γυμναστική πρέπει να φάω κάτι με πρωτεΐνη;

Πρόσφατες μελέτες υποστηρίζουν ότι, τελικά, δεν ισχύει το “παράθυρο” των 30’ μετά την γυμναστική, όπου γίνεται η μεγαλύτερη απορρόφηση πρωτεΐνης

Στην πραγματικότητα, ο καλύτερος τρόπος είναι η κατανομή της πρωτεΐνης γενικά μέσα στην ημέρα σου αφού η απορρόφησή της διαρκεί μέχρι και 24 ώρες μετά την άσκηση!

Περισσότερα για το πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι θα βρεις εδώ:

Υπολόγισε εύκολα την πρωτεΐνη που χρειάζεσαι

 

 

Ερώτηση 2η

Γυμνάζομαι πολύ, άρα μπορώ να τρώω ό,τι θέλω;

Μακάρι να ήταν έτσι. Αλήθεια, θα ήταν τέλειο αν έτρωγες ό,τι και όσο ήθελες αρκεί να έκανες γυμναστική

Ωστόσο το σώμα μας λειτουργεί πιο περίπλοκα

Αν γυμνάζεσαι αρκετά αλλά τρως πολύ περισσότερο από όσο χρειάζεσαι, δεν θα χάσεις κιλά, ενδεχομένως να πάρεις κιόλας

Το ιδανικότερο είναι η γυμναστική να συνοδεύεται από μια διατροφή που προσαρμόζεται στην συχνότητα και την ένταση της άσκησης που κάνεις

pexels-photo-566566.jpeg

Πάρε ιδέες για μερικά σνακ ανάλογα με την γυμναστική που κάνεις εδώ:

Πως να μην ξαναπάρεις όσα έχασες με την γυμναστική

 

Ερώτηση 3η

Αν γυμνάζομαι και τρώω σωστά, θα κάψω το λίπος από την κοιλιά;

Άλλη μια ερώτηση που θα ευχόμουν η απάντηση να ήταν Ναι, Ναι, Ναι

Όμως το σώμα μας δεν λειτουργεί πάντα όπως θέλουμε

Τι θέλω να πω με αυτό;

Δεν υπάρχουν φαγητά που καίνε το λίπος (ο Μύθος Νο1 καταρρίφθηκε)

Δεν υπάρχει δίαιτα που καίει το λίπος στην κοιλιά (δυστυχώς και ο Μύθος Νο2 μόλις καταρρίφθηκε)

Και αφού ξεκαθαρίσαμε αυτό, θέλω να σου πω κάτι σημαντικό:

Μην απελπίζεσαι!

Αν έχεις παραπάνω κιλά στη περιοχή της κοιλιάς, το πιο πιθανό είναι ότι θα τα χάσεις κι από εκεί όταν αρχίσεις να προσέχεις την διατροφή σου

pexels-photo-416747

Οι ασκήσεις για αυτή την περιοχή σίγουρα βοηθάνε του κοιλιακούς μύς να δυναμώσουν και να γίνουν πιο εμφανείς

Μάθε περισσότερα γιατί τα είδη του κοιλιακού λίπους σε αυτό το άρθρο

Κοιλιακό λίπος. Γιατί είναι πιο σοβαρό από όσο νομίζεις

 

Ερώτηση 4η

Χρειάζομαι συμπλήρωμα πρωτεΐνης;

Η απάντηση είναι εξαρτάται

Αν καλύπτεις όλες σου τις ανάγκες μέσω της διατροφής, τότε σίγουρα η επιπλέον δόση πρωτεΐνης δεν σου χρειάζεται, μάλιστα η υπερβολική δόση μπορεί ακόμα και να βλάψει την λειτουργία των νεφρών σου

Αν όμως γυμνάζεσαι καθημερινά και σε μεγάλη ένταση, χωρίς παράλληλα να τρέφεσαι σωστά τότε ενδεχομένως να χρειάζεσαι πρωτεΐνη για να καλύψει τις ανάγκες σου

Αργά ή γρήγορα όμως θα πρέπει να βελτιώσεις την ποιότητα της διατροφής σου καθώς με τα τρόφιμα παίρνουμε διαφορετικά είδη πρωτεΐνης συνδυασμένη με εξίσου σημαντικά θρεπτικά συστατικά, κάτι που δεν μπορείς να πετύχεις με ένα συμπλήρωμα διατροφής

Ρίξε μια ματιά για τα συμπληρώματα διατροφής και τους μύθους που υπάρχουν γύρω από αυτά

 

 

Ερώτηση 5η

Τι πρέπει να τρώω για να αποκτήσω γράμμωση;

Υπάρχει τρόπος να αποκτήσεις γράμμωση μέσω της διατροφής αν παράλληλα με την γυμναστική προσαρμόζεις την διατροφή σου κατάλληλα.

Αν αυξήσεις την ποσότητα των πρωτεϊνών ενώ παράλληλα μειώσεις αυτή των υδατανθράκων.

Μάθε εδώ πως θα το πετύχεις

 

Και κάτι ακόμα,

Πολύ συχνά αποφασίζουμε να γυμναστούμε απλά για να “κάψουμε” το χθεσινοβραδινό σουβλάκι

Η γυμναστική είναι ένας τρόπος

-να βελτιώσεις την φυσική σου κατάσταση

-να μειώσεις το άγχος σου

-να γνωρίσεις κόσμο με τα ίδια ενδιαφέροντα

-να γιορτάσεις τι μπορεί να κάνει το σώμα σου

6feda1b99c6387c7ff163c00861a2806.jpg

Μην το βλέπεις σαν τιμωρία αλλά σαν μια μεγάλη ευκαιρία για εσένα

Βρες αυτό που σου ταιριάζει και απόλαυσέ το!

 

Ποια απορία έχεις σχετικά με την άσκηση και την διατροφή;

Δώσε μας λίγη έμπνευση με ένα σχόλιο 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s