Γυμνάζομαι άρα τρώω ό,τι θέλω;

gymnastiki-diatrofi-apwleia-varous-geonutrition

 

Μέχρι τώρα έχω συναντήσει 2 τύπους ανθρώπων στα γυμναστήρια:

Τύπος 1: “κάνω γυμναστική οπότε θα φάω ελεύθερα ό,τι θέλω”  

Τύπος 2: “κοίτα πόσο δύσκολα καίγονται οι θερμίδες, θα προσέχω τι τρώω”

 

Ποιος από τους 2 έχει δίκιο;

Ας αναλύσουμε τις δυο απόψεις για να δούμε ποια είναι η πιο σωστή για την απώλεια βάρους.

 

Γυμνάζομαι άρα τρώω ό,τι θέλω

Από την μια πλευρά, η συχνή φυσική δραστηριότητα τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας σίγουρα θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις ένα υγιές σωματικό βάρος, ακόμα και αν ξεφεύγεις συχνά στο φαγητό σου.

Από την άλλη βέβαια, δεν θα χάσεις γρήγορα και εύκολα τα κιλά που θες αν μετά την γυμναστική τρως περισσότερο από ότι έτρωγες κανονικά.

Ουσιαστικά ο οργανισμός δουλεύει σαν μια ζυγαριά:

 

scale-geonutrition

 

Από την μια πλευρά έχουμε την απώλεια βάρους και από την άλλη την αύξηση βάρους.

Όταν τρώω περισσότερο από αυτό που χρειάζομαι και δεν γυμνάζομαι η ζυγαριά θα γείρει προς την αύξηση των κιλών (δεξιά)

Αντίστοιχα, όταν καίω περισσότερες θερμίδες με την γυμναστική χωρίς να τρώω περισσότερο φαγητό η ζυγαριά γέρνει προς την απώλεια (αριστερά)

Όταν η ζυγαριά ισορροπεί σημαίνει ότι οι θερμίδες που παίρνω από το φαγητό μου και οι θερμίδες που καίω από οποιαδήποτε γυμναστική ισοδυναμούν με αυτές που χρειάζομαι για να παραμείνω στο ίδιο βάρος.

Ο πρώτος τύπος λοιπόν, (“γυμνάζομαι άρα θα τρώω ό,τι θέλω”) συνήθως κρατάει την ζυγαριά σε ισορροπία αφού κάνει γυμναστική αλλά ταυτόχρονα τρώει και περισσότερη ποσότητα.

Δεν βοηθάει όμως έτσι την απώλεια των κιλών του, αν αυτός είναι ο στόχος του φυσικά.

Προσέχω τι τρώω κι ας κάνω γυμναστική

Ο δεύτερος τύπος γυμνάζεται το ίδιο χωρίς όμως να προσθέτει περισσότερο φαγητό στην καθημερινότητά του οπότε αναγκαστικά η ζυγαριά γέρνει προς την απώλεια.

Στις περισσότερες περιπτώσεις που συναντώ η συχνότητα και η ένταση της προπόνησης δεν είναι αρκετή για να μας οδηγήσει στην απώλεια κιλών αν παράλληλα δεν προσέξουμε και την διατροφή μας.

Για παράδειγμα, αν πηγαίνω το γυμναστήριο 2-3 φορές την εβδομάδα, κάνοντας λίγο χαλαρό τρέξιμο και κατά τα άλλα ζω μια καθιστική ζωή, δεν θα χάσω τόσο εύκολα και γρήγορα τα κιλά αν δεν προσέξω και την διατροφή μου.

Επομένως, για μείωση των κιλών, χρειάζεται η γυμναστική αλλά σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή όπου όλα τα τρόφιμα επιτρέπονται, απλά δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στις ποσότητες.

(βρες εδώ ιδέες για σνακ πριν και μετά την προπόνηση)

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την απώλεια και την πρόσληψη βάρους (γονίδια, ψυχολογία, διατροφικές συνήθειες, παθολογικές καταστάσεις κ.α.).

 

Περισσότερα άρθρα με συμβουλές σωστής διατροφής για εσένα που γυμνάζεσαι θα ανέβουν σύντομα.

Κάνε εγγραφή και μείνε ενήμερος: http://eepurl.com/dHildj

Sharing is caring

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.