Υγιεινή διατροφή. Πως νομίζεις ότι είναι VS πως πραγματικά είναι

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι εικόνα έχεις σχηματίσει για την υγιεινή διατροφή;

Μήπως η εικόνα αυτή είναι εντελώς λανθασμένη;

Πώς νομίζουμε ότι είναι η υγιεινή διατροφή VS πώς είναι πραγματικά

Όταν σκεφτόμαστε “υγιεινή διατροφή” έρχονται στο μυαλό μας εικόνες με μαρουλόφυλλα, ζυγαριές, άνοστες γεύσεις, μια αίσθηση στέρησης και απαγόρευσης.

Αυτό γιατί έχουμε συνδυάσει τον όρο της διατροφής με αυτόν της δίαιτας, και μάλιστα της αυστηρής δίαιτας.

Στην πραγματικότητα, η υγιεινή διατροφή είναι γεμάτη ποικιλία τροφίμων και νόστιμων γευμάτων.

Το κλειδί είναι να κρατήσουμε την ισορροπία!

Κανόνας του 80-20

Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ψάρι, κρέας, αυγό, τυρί, δημητριακά, ξηρούς καρπούς.

Τα καταναλώνουμε στο 80% σε μια υγιεινή διατροφή, δηλαδή τα περισσότερα γεύματα μέσα στην εβδομάδα

Γλυκά, σοκολάτες, burger, pizza, σουβλάκια, παγωτά και ότι γλυκό ή αλμυρό “πρόχειρο” φαγητό μας αρέσει, είναι ΟΚ αν καταναλώνετε σε ποσοστό 20% , δηλαδή 2-3 φορές μέσα στην εβδομάδα

Άρα η υγιεινή διατροφή δεν απαγορεύει τίποτα, απλά κρατάει την ισορροπία μεταξύ των τροφών.

6 tips

που θα σε βοηθήσουν να ακολουθήσεις

μια υγιεινή διατροφή:

1. Ξεκίνα βήμα βήμα:

Βρες 1 ή 2 συνήθειες που θέλεις να αλλάξεις και ξεκίνα από αυτές. Μόλις αισθανθείς ότι έχουν γίνει πια μέρος της καθημερινότητάς σου πήγαινε στις επόμενες.

Για παράδειγμα. Αντί να ακολουθήσεις ένα αυστηρό πρόγραμμα διατροφής, τι θα έλεγες να θέσεις ως στόχους:

  • 15 λεπτά περπάτημα την ημέρα
  • 1 σαλάτα την ημέρα

2. Γιόρτασε την κάθε σου νίκη

Ακόμα κι αν σου φαίνεται μικρή, είναι νίκη. Είναι μια νέα υγιεινή συνήθεια που υιοθέτησες και σου κάνει καλό.

Δοκίμασε να μην συνδυάσεις την νίκη με φαγητό. Μπορεί να είναι ένα δώρο στον εαυτό σου όπως μασάζ, ή μια μονοήμερη εκδρομή ή ένα ρούχο που ήθελες πολύ.

3. Διάλεξε τον πιο “εύκολο δρόμο”

Γιατί να θέσεις δύσκολους στόχους που μπορεί να σε απογοητεύσουν αν αποτύχεις;

Βρες υγιεινές συνήθειες που σου ακούγονται πιο εύκολες, που αισθάνεσαι ότι σου ταιριάζουν περισσότερο και ξεκίνα με αυτές.

4. “Εθίσου” στα καλά

Αντί να σκέφτεσαι συνέχεια ότι περιορίζεσαι μπορείς να “γυρίσεις το σενάριο”.

Σκέψου ότι είσαι ελεύθερος/η να φας όσα λαχανικά θέλεις ή να περπατήσεις όσο και όπου θέλεις.

Είναι καλύτερο από το να σκέφτεσαι μόνο τους περιορισμούς.

5. Μην σκεφτείς “όλα ή τίποτα”

Ίσως το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις.

Σκέψεις όπως “ τα θαλάσσωσα χθες, έφαγα και ήπια πολύ. Δεν έχει νόημα να συνεχίσω”

Είναι ο λόγος που πολύς κόσμος τα παρατάει σε ένα πρόγραμμα διατροφής.

Δεν έχει καμία σημασία τι έγινε, ακόμα και για πολλές μέρες.

Συνέχισε κανονικά όπως όταν ξεκίνησες.

6. Το σώμα σου χρειάζεται την φροντίδα σου

Το σώμα κάνει τόσα πολλά για εμάς.

Δεν παίρνει απλώς κιλά.

Σκέψου πόσα κάνει για εσένα το σώμα σου: σε στηρίζει όλη μέρα, αναπνέει για εσένα, τεντώνεται, σηκώνει βάρη, τα βγάζει πέρα στη δουλειά, χορεύει, αγκαλιάζει κ.ο.κ.

Παρατήρησε τις σκέψεις που κάνεις για το σώμα σου. Αν ένα αρνητικό σχόλιο εμφανιστεί στο μυαλό σου, διέκοψε τον ειρμό σου. Άλλαξε το σχόλιο με κάτι θετικό.

Όσο το θεωρείς εχθρό σου, κάτι άσχημο και ένα εμπόδιο που σε ρίχνει, τόσο θα αποτυγχάνεις να το αλλάξεις.

Αν θέλεις επιπλέον βοήθεια και καθοδήγηση για μια ισορροπημένη διατροφή μπορείς να κατεβάσεις και το ebook:

“3 συστατικά για μια επιτυχημένη διαχείριση βάρους + 9 συνταγές επιβράβευσης”

Σε αυτό το e-book θα βρεις τα 3 πιο σημαντικά συστατικά για μια επιτυχημένη διαχείριση βάρους, χωρίς, εξαντλητικές δίαιτες και περιορισμούς.

Επίσης, θα ανακαλύψεις 9 εύκολες και λαχταριστές συνταγές “επιβράβευσης” που θα σε πείσουν ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί να είναι πεντανόστιμη!🤗

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s