10 συμβουλές για την διατροφή σου στις διακοπές

Ο τελευταίος και καλύτερος μήνας του Καλοκαιριού σχεδόν έφτασε.

Θάλασσα, αμμουδιές, χαλάρωση. Ακόμα κι αν δεν πας διακοπές σε κάποιο νησί, μπορείς να βρεις το Καλοκαίρι παντού αυτή την εποχή.

Για πολύ κόσμο όμως είναι μια εποχή που τους αγχώνει όσον αφορά τα κιλά τους.

Η έλλειψη προγράμματος, οι διάφοροι πειρασμοί και η κούραση όλης της χρονιάς τους οδηγούν πολύ συχνά στο να ξαναπάρουν τα κιλά που έχασαν ή να παρεκκλίνουν από έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής.

Γιαυτό δεν θα σε αφήσω έτσι!

Ακολουθούν 10 συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις τα κιλά σου και να απολαύσεις τις καινούργιες γεύσεις και τα ντόπια πιάτα στις διακοπές σου χωρίς ενοχές

1. Νερό και πάλι νερό

Η σωστή ενυδάτωση είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείς στις διακοπές σου.

Με την αύξηση της θερμοκρασίας, την ζέστη και τις πολλές ώρες στον ήλιο, είναι πολύ εύκολο να αφυδατωθούμε και ακόμα χειρότερα, να κινδυνεύσουμε με ηλίαση.

Γιαυτό, έχουμε πάντα μαζί μας μπουκαλάκι με νερό και δεν παραλείπουμε στα γεύματα μας τα φρούτα και τα λαχανικά.

Επίσης, όπως έχουμε ξαναπεί, πολλές φορές η δίψα μπερδεύεται με την πείνα. Οπότε, πιθανόν όταν αισθάνεσαι έντονη πείνα να χρειάζεσαι περισσότερη ενυδάτωση.

2. Οι φυτικές ίνες είναι σύμμαχός σου

diaita-kalokairi-geonutrition

Εκτός από το νερό που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, μας προσφέρουν και τις πολύτιμες φυτικές τους ίνες.

Μελέτες δείχνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών συμβάλλει στην απώλεια βάρους καθώς δημιουργούν έντονο το αίσθημα του κορεσμού.

Επέλεξε λοιπόν φρούτα, λαχανικά και όσπρια σε μορφή δροσερής σαλάτας για να έχεις τις πολύτιμες φυτικές ίνες στην διατροφή σου.

3. Το νου σου στο τσιμπολόγημα

Στις διακοπές δεν έχουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αυτό ισχύει και με την διατροφή μας. Πολλές φορές τσιμπολογούμε ενδιάμεσα σνακ χωρίς να αντιλαμβανόμαστε την ποσότητα, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουμε επιπλέον θερμίδες. 

Θα σου προτείνω λοιπόν το εξής “πρόγραμμα γευμάτων”

Καλό πρωινό:

Είτε μόλις ξυπνήσουμε είτε λίγο αργότερα μετά το μπάνιο, χρειαζόμαστε ένα καλό πρωινό για να μας δώσει ενέργεια και να μην τσιμπολογήσουμε μέσα στην μέρα.

Δυο ενδιάμεσα σνακ:

Ιδανικά ένα δεκατιανό και ένα απογευματινό. Οι καλύτερες επιλογές είναι φρούτα και λαχανικά, ξηροί καρποί και γιαούρτι.

Ένα κυρίως γεύμα:

 Στις διακοπές, συνηθίζουμε να τρώμε περισσότερο έξω, σε ταβέρνες. Μπορούμε να κάνουμε εκεί το κυρίως μας γεύμα επιλέγοντας πιάτα με αρκετά λαχανικά, ψάρι, θαλασσινά ή όσπρια και φυσικά ντόπια πιάτα.

Σαλάτα σαν ελαφρύ γεύμα:

Είτε μεσημέρι είτε βράδυ, ανάλογα πότε θα κάνουμε το κυρίως μας γεύμα, μπορούμε να επιλέξουμε μια σαλάτα ως το δεύτερο γεύμα της ημέρας.

Δώσε προσοχή στο είδος της σαλάτας. Θυμήσου ότι ένα Κρητικός Ντάκος είναι κυρίως γεύμα, όπως και η χωριάτικη με αρκετή φέτα

 

4. Η ποσότητα μετράει

Ακόμα και αν το Καλοκαίρι τρώμε περισσότερο έξω ή καταναλώνουμε πιο συχνά γλυκά, αν οι ποσότητες είναι σωστές δεν θα επηρεαστούν τα κιλά μας.

Ένας έξυπνος τρόπος να καταναλώσουμε λιγότερο φαγητό χωρίς να αισθανθούμε ότι περιοριζόμαστε είναι να χρησιμοποιήσουμε μικρότερο πιάτο.

5. Άκου την πείνα σου

Σε προηγούμενο άρθρο έχουμε αναφέρει πόσο σημαντικό είναι να ακούς το σώμα σου και τα σημάδια που σου στέλνει.

Τις περισσότερες φορές που τρώμε δεν πεινάμε πραγματικά. Μάθε πως μπορείς να αντιλαμβάνεσαι την διαφορά της βιολογικής από την συναισθηματική πείνα και δεν θα έχεις ποτέ ξανά πρόβλημα με τα κιλά σου.

6. Φάε αργά και συνειδητά

Οι διακοπές είναι η τέλεια ευκαιρία να δοκιμάσεις διαφορετικά πιάτα, παραδοσιακά φαγητά και ντόπια προϊόντα.

Απόλαυσε λοιπόν αυτά τα πιάτα, τρώγοντας αργά, συνειδητά, χωρίς αντιπερισπασμούς και βιασύνη. Μόνο έτσι δίνεις στο σώμα σου τον χρόνο να καταλάβει ότι έφαγες και να χορτάσει.

7. Δεν χρειάζεται να στερηθείς τα γλυκά

Το Καλοκαίρι τα γλυκά είναι παντού γύρω μας. Παγωτά, γρανίτες, τούρτες, επιδόρπια στις ταβέρνες. Αν είναι καθημερινά στην διατροφή μας τότε σίγουρα θα μας επιβαρύνουν θερμιδικά.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Επιλέγω ένα γλυκό που μου αρέσει πολύ και καταναλώνω αυτό. Χωρίς να δοκιμάζω όλα όσα υπάρχουν διαθέσιμα.

Τις 3 από τις 4 φορές επιλέγω γλυκά φρούτα, φρουτοσαλάτες, σπιτικές γρανίτες, γλυκά με γιαούρτι και ζελέ ή αυτό εδώ το σπιτικό παγωτό με ελάχιστες θερμίδες.

8. Μήπως πίνεις τις θερμίδες σου;

diaita-kalokairi-geonutrition

Μιλώντας για θερμίδες, ας μην ξεχνάμε και το αλκοόλ. Το Καλοκαίρι είναι πιο συχνή η κατανάλωση ποτών όπως μπύρα και κοκτέιλ.

Έχουμε στο μυαλό μας ότι όσο μεγαλύτερη η περιεκτικότητα του ποτού σε αλκοόλ τόσο πιο πολλές θερμίδες έχει και επιπλέον, μπορεί να περιέχει και ζάχαρη.

Επιλέγω λοιπόν μπύρα ή κρασί, αλλά προσέχω να μην είναι καθημερινή η κατανάλωση τους.

9. Συνέχισε να κινείσαι

kalokairi-diaita-geonutrition

Είναι η καλύτερη εποχή για να εντάξουμε την κίνηση στην ημέρα μας.

Κολύμπι, βόλτες, χορός, ρακέτες, beach βόλεϊ, ομαδικές δραστηριότητες με φίλους και οικογένεια.

Το σώμα είναι φτιαγμένο για να κινείται. Δώσε του λοιπόν τα κατάλληλα ερεθίσματα και θα σε ανταμείψει.

10. Τσέκαρε το βάρος σου

Αν είσαι από τους τυχερούς οι διακοπές σου θα κρατήσουν πάνω από 15 ημέρες. Είναι μια αρκετά μεγάλη περίοδος στην οποία δεν θα υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και πλάνο στην καθημερινή σου διατροφή, οπότε καλό είναι να ελέγχεις το βάρος σου με ζύγισμα κάθε 2 εβδομάδες.

Πολλές μελέτες προτείνουν ότι το να ζυγιζόμαστε μια στο τόσο είναι ο καλύτερος τρόπος διατήρησης του βάρους μας.

Απόλαυσε λοιπόν την πιο ωραία και ξεκούραστη εποχή του χρόνου χωρίς έγνοιες για το βάρος σου με αυτές τις 10 συμβουλές.

 

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη

Καλό Καλοκαίρι!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s