Σταμάτα να στρεσάρεις τον οργανισμό σου

Χρόνος ανάγνωσης ~2,5 λεπτά

Όλοι πλέον γνωρίζουμε ότι το υπερβολικό στρες επιβαρύνει την υγεία μας.

Το χρόνιο στρες είναι μία από τις κύριες αιτίες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσών, διαβήτη, χρόνιων πόνων στην πλάτη όπως και το να αρρωσταίνουμε με το παραμικρό.

Όταν το άγχος γίνεται χρόνιο, το σώμα μας δρα <<απομακρύνοντας>> ενέργεια από βασικές λειτουργίες όπως η πέψη, η αναπαραγωγή και η καταπολέμηση ασθενειών αποδυναμώνοντας με αυτόν τον τρόπο το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Αυτή την ενέργεια, το σώμα μας την καταναλώνει στο να σκέφτεται υπερβολικά και να είναι μόνιμα στην <<τσίτα>>

Όσο ο εγκέφαλος μας, λοιπόν,  αναγνωρίζει εξωτερικές <<απειλές>> όλο μας το σώμα θα είναι σε μία κατάσταση όπου θα δρα παρορμητικά λόγω της υπερδιέγερσης καταναλώνοντας μεγάλα ποσά ενέργειας. 

 

geonutrition-stress-less

Αυτοέλεγχος και στρες

Η αλήθεια είναι ότι το να διατηρούμε τον αυτοέλεγχο και την αυτοπειθαρχεία μας απαιτεί εξίσου υψηλά ποσά ενέργειας.

Όλες οι ψυχικές διεργασίες στις οποίες υποβαλλόμαστε καθημερινά όπως το να εστιάσουμε την προσοχή μας σε ένα έγγραφο που ετοιμάζουμε για τη δουλειά μας ή το να απομακρύνουμε την σκέψη μας από μία λιγούρα, απαιτούν ενέργεια.

Για αυτό το λόγο μερικοί επιστήμονες εικάζουν ότι ο <<χρόνιος>> αυτοέλεγχος έχει τα ίδια αποτελέσματα με το χρόνιο άγχος. 

 

Μα θα μου πεις  και όλα αυτά που διαβάζω τόσο καιρό για τη σημασία του αυτοελέγχου στην υγεία και στην ποιότητα ζωής;

Τώρα μου λες ότι ο αυτοέλεγχος είναι αρνητικός για μένα;

 

Ε λοιπόν ναι, είναι πιθανό.

Όμως,

όπως το λίγο, παραγωγικό  άγχος είναι απαραίτητο για μία ευτυχισμένη ζωή στην οποία θα πετύχεις όλους σου τους στόχους έτσι και με τον αυτοέλεγχο. 

Σκέψου πόσο ζημιογόνο θα ήταν να προσπαθούσαμε να ελέγξουμε κάθε πτυχή των σκέψεων μας, των συναισθημάτων μας ή της συμπεριφοράς μας.

Εκτός από μία τοξική προσέγγιση της ζωής αυτή η τακτική αποτελεί μεγάλο εμπόδιο και στη βιολογία που διέπει το σύστημα μας, δηλαδή το πώς είμαστε φτιαγμένοι.

Ο αυτοέλεγχος, όπως και το άγχος, εξελίχθηκε ως μια καλή στρατηγική για την ανταπόκριση σε συγκεκριμένες προκλήσεις.

Αλλά όπως και με το άγχος, αντιμετωπίζουμε προβλήματα όταν ο αυτοέλεγχος γίνεται χρόνιος.

 

Χρειαζόμαστε χρόνο για να ανακάμψουμε από την άσκηση του αυτοέλεγχου. Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να αξιοποιήσουμε την ενέργεια μας σε κάποια άλλη διεργασία. 

 

Για να διατηρήσoυμε την υγεία μας και την ευτυχία μας, πρέπει να σταματήσουμε να επιδιώκουμε την τελειότητα.

 

Today’s Challenge

 

Πώς θα αποφύγω να εξαντλήσω τα αποθέματα της πειθαρχείας και του αυτοελέγχου μου;

Πώς θα κρίνω τι χρειάζεται την προσοχή μου και τι όχι;

Και αν μία μέρα δεν έχω καθόλου δύναμη για αυτοσυγκράτηση πώς θα μπορέσω να την αποκτήσω πάλι; 

 

Αν ψάχνεις την απάντηση στις παραπάνω ερωτήσεις πάτα στο link , κάνε το challenge και σε μία εβδομάδα από τώρα θα κερδίσεις το δωράκι σου. 

 

 

Είμαι η Σταματίνα και είμαι Μοριακή Βιολόγος. Αγαπώ να εξερευνώ πως λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος, λατρεύω τα μυστήρια  και είμαι μεγάλη φαν του Σέρλοκ (Χολμς). Το πάθος μου είναι να βοηθήσω όσους περισσότερο μπορώ να ξεπεράσουν προβλήματα γύρω από την πραγματοποίηση των στόχους τους και να αγαπήσουν ξανά την καθημερινότητα τους.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s