4 τρόφιμα να επιλέξεις στην καραντίνα

Η επίσκεψη στο super market είναι μια από τις βασικές μας εξόδους κατά την διάρκεια της καραντίνας.

Είναι απαραίτητη αλλά παράλληλα, χρειάζεται προσοχή καθώς αυξάνουμε τις πιθανότητες να έρθουμε σε επαφή με τον ιό.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τα πέρα δώθε στο super market (νομίζω το πάρκο είναι καλύτερο για βόλτες) αλλά ταυτόχρονα να έχουμε και αρκετά υλικά στο σπίτι για μαγείρεμα.

Επιλέγουμε προϊόντα μακράς διαρκείας…αλλά υγιεινά;

Η πρώτη μας σκέψη όταν ακούμε “μακράς διάρκειας” είναι κατεψυγμένα και κονσερβοποιημένα προϊόντα. Τα περισσότερα από αυτά όμως είτε έχουν χάσει τα θρεπτικά τους συστατικά είτε περιέχουν πολλά συντηρητικά.

Υπάρχουν υγιεινές επιλογές; Πάμε να τις δούμε

1. Αποξηραμένα φρούτα

τρόφιμα-καραντίνα-geonutrition

Αν και σε προηγούμενο άρθρο μιλήσαμε για την θρεπτική αξία του ολόφρεσκου φρούτου σε αντίθεση με τα αποξηραμένα, παρ’όλ’αυτά δεν παύουν να είναι μια υγιεινή τροφή.

Διάλεξε ποικιλία αποξηραμένων φρούτων, χωρίς ζάχαρη, όπως σταφίδες, χουρμάδες, δαμάσκηνα, σύκα και βερίκοκα. Είναι προϊόντα που αντέχουν στο ντουλάπι σου ακόμα και 1 χρόνο!

Ιδιαίτερα τα δαμάσκηνα και οι χουρμάδες, έχουν πολλές φυτικές ίνες οπότε καλύπτουν τις καθημερινές σου ανάγκες, ενώ τα σύκα είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου.

2. Κατεψυγμένα λαχανικά και φρούτα

Ένα μεγάλο μέρος των θρεπτικών συστατικών παραμένουν στα κατεψυγμένα λαχανικά και φρούτα.

Είναι λοιπόν μια πολύ έξυπνη και βολική λύση για να έχεις λαχανικά σε κάθε γεύμα και φρούτα για δροσερά smoothies.

Μερικά μόνο από τα προϊόντα που έχω πετύχει στο super market της γειτονιάς μου και σου προτείνω είναι: mix λαχανικών, μανιτάρια, σπανάκι, αγκινάρες, φασολάκια, αρακάς, μπάμιες, φρούτα του δάσους, φράουλες. Μπορείς να τα προσθέτεις σε όποιο γεύμα θέλεις αυξάνοντας έτσι την θρεπτική του αξία.

Tip:

Μια έξυπνη ιδέα, που μου πρότεινε φίλη, είναι η εξής: Κόβεις μικρά κομματάκια ή λωρίδες ποικιλία από φρέσκα λαχανικά (μελιτζάνα, πιπεριές, κολοκύθι κ.α.), τα ψήνεις με σως της αρεσκείας σου στον φούρνο μέχρι να χάσουν τα υγρά τους και ύστερα τα αποθηκεύεις στην κατάψυξη σε πολλά μικρά σακουλάκια.

Κάθε φορά που ξεπαγώνεις ένα σακουλάκι μπορείς να το προσθέσεις σε μια ομελέτα, σε σαλάτα ή οπουδήποτε αλλού θέλεις να δώσεις γεύση.

3. Όσπρια

τρόφιμα-καραντίνα-geonutrition

Μόνο 2 μερίδες από όσπρια την εβδομάδα είναι αρκετά για να αυξήσουν την πρόσληψη φυτικής πρωτεΐνης και φυτικών ινών. Τόσο τα κονσερβοποιημένα όσο και τα συσκευασμένα όσπρια έχουν χρόνο ζωής 1 χρόνο.

Μπορείς να φτιάξεις πολλές συνταγές ως κυρίως, να τα προσθέσεις σε σαλάτες ή να τα χρησιμοποιήσεις ως συστατικά σε ζύμες. Ρεβιθοσαλάτα με ταχίνι, φαλάφελ, ρεβίθια φούρνου, φακοσαλάτα, μαυρομάτικα με σπανάκι είναι μερικές μόνο ιδέες για νόστιμα φαγητά με βάση τα όσπρια.

 

4. Βρώμη

Η βρώμη, πέρα από μια πολύ υγιεινή επιλογή για πρωινό, χρησιμοποιείτε πλέον σε πολλές συνταγές ως βασικό συστατικό. Σε κέικ, μπισκότα, pancakes, τρουφάκια, γκρανόλα.

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντικαθιστά τα δημητριακά γεμάτα ζάχαρη και προσθέτει θρεπτική αξία σε μια συνταγή καθώς μειώνει την ποσότητα του αλευριού που χρησιμοποιείτε στην παρασκευή. 

 

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ετοιμαστείς για την καθιερωμένη επίσκεψη στο super market, πρόσθεσε στην λίστα σου και τα παραπάνω τρόφιμα μακράς διάρκειας. Έτσι θα μειώσεις τις πιθανότητες έκθεσης στον ιό ενώ παράλληλα δεν θα ξεμένεις από τρόφιμα στο σπίτι.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s