Εσύ τι είδους τσιμπολογητής είσαι;

Τσιμπολόγημα

Μια συνήθεια που έχουμε όλοι, δύσκολα αντιλαμβανόμαστε κι όμως, επηρεάζει πολύ τον τρόπο που τρώμε και κατά συνέπεια τα κιλά μας

Τι είναι λοιπόν το τσιμπολόγημα;

Ή μάλλον, πόσα είδη “τσιμπολογητών” υπάρχουν;

Ο πολυάσχολος γονιός

Το να είσαι γονιός είναι από μόνο του πολύ στρεσογόνο.

Το δύσκολο ωράριο στην καθημερινότητα έρχεται να κάνει τα πράγματα ακόμη πιο περίπλοκα.

geonutrition-binge-eating

Έχεις μικρά παιδιά; Είσαι μονίμως στην κουζίνα για να έχεις πάντα ένα γεύμα έτοιμο, να δοκιμάζεις πολλά διαφορετικά και στο τέλος να σου μένουν κιόλας γιατί το πιτσιρίκι θέλει τα δικά του.

Όλη αυτή η διαδικασία αυξάνει την συχνότητα του τσιμπολογήματος.

Έχεις μεγαλύτερα παιδιά; Το πήγαινε έλα στα φροντιστήρια, το διάβασμα, οι υποχρεώσεις των παιδιών δεν σου δίνουν τον χρόνο για σωστά γεύματα, οπότε τσιμπολογάς, μέχρι την ώρα του βραδινού.

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεσαι κάποια ενδιάμεσα γεύματα για να σε βοηθήσουν να βγάλεις την μέρα.

Ωστόσο, αν δεν μπορείς να τα αποφύγεις, τουλάχιστον μετέτρεψέ τα σε πιο υγιεινές επιλογές

Μερικές ιδέες:

Κράτα πάντα ως βάση τα φρούτα. Εμπλούτισε τα όμως

Σταφίδες με ξηρούς καρπούς, ροδέλες μήλου με ταχίνι και φυστικοβούτυρο πάνω σε μπανάνα, είναι μερικές ιδέες που θα λατρέψουν και τα παιδιά

Μην ξεχνάς την πρωτεΐνη

Το τυρί και το βραστό αυγό είναι εύκολες επιλογές, που μπορείς να έχεις μαζί σου για ένα υγιεινό σνακ που θα σε χορτάσει.

Λαχανικά, δες τα με άλλο μάτι

Οι περισσότεροι από εμάς τρώμε τα λαχανικά κυρίως στις σαλάτες. Τι θα έλεγες όμως για μερικά στικς καρότου με λίγο τυρί ή αγγουράκια με παξιμάδι αντί για την εύκολη λύση του κουλουριού και της τυρόπιτας;

Ο επαγγελματίας δίχως χρόνο

Ραντεβού με πελάτες, meetings, παρουσιάσεις, deadlines…που να προλάβεις να φας σαν άνθρωπος;

photo-1459180129673-eefb56f79b45

Καταφεύγεις λοιπόν στο τσιμπολόγημα, που συνήθως γίνεται χωρίς να το συνειδητοποιείς, στο πόδι, στο τρέξιμο για δουλειές, όταν πεινάμε αλλά δεν υπάρχει χρόνος για διάλειμμα

Μέχρι να έρθει η ώρα που θα επιστρέψεις στο σπίτι για να φας το γεύμα σου (και φυσικά θα είναι πολύ μεγάλο, αφού είσαι όλη μέρα με μικρά σνακ)

Τι μπορείς να κάνεις για να ισορροπήσεις την έλλειψη χρόνου με την υγιεινή διατροφή

Επέλεξε σνακ που θα σου δώσουν ενέργεια μέσα στην μέρα, χωρίς να σε επιβαρύνουν πολύ θερμιδικά.

Παράδειγμα, σπιτικές μπάρες ή τρουφάκια ενέργειας, τυρί και μερικά κράκερ, γιαούρτι με ξηρούς καρπούς

(Πάρε κι άλλες ιδέες εδώ)

Ο “μόνος στο σπίτι”

Οι ώρες στο σπίτι, μετά την δουλειά, τα Σαββατοκύριακα, είναι η αφορμή για ένα συνεχές τσιμπολόγημα μέχρι να κοιμηθούμε.

Βρισκόμαστε στο καταφύγιό μας, ή από την άλλη, ήμαστε παγιδευμένοι και αυτό μας προκαλεί ανία, έχουμε παντού γύρω πειρασμούς…όλες αυτές οι σκέψεις οδηγούν στο τσιμπολόγημα

 

Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;

Θα σου δώσω την εξής ιδέα:

Όταν τρως στο πόδι όλα αυτά τα μικρά γευματάκια δεν συνειδητοποιείς  την ποσότητα τους.

Κάθε φορά λοιπόν που θέλεις να τσιμπολογήσεις κάτι, βάλε το σε ένα πιάτο, κάθισε στο τραπέζι και φάε το.

Ας είναι μια φρυγανιά, μισό σοκολατάκι, ένα παξιμάδι, οτιδήποτε. Μην το τρως όρθιος στο ψυγείο.

Βάλε το σε ένα πιάτο, κάθισε στο τραπέζι και φάε το.

Δώσε στον εγκέφαλό σου χρόνο να το καταγράψει

Ώστε την επόμενη φορά που θα αναζητήσεις κάτι, θα σου είναι ξεκάθαρο τι και πόσο έφαγες πριν.

Και φυσικά, ανεξάρτητα από το είδος του “τσιμπολογητή” που πιστεύεις ότι είσαι, το πιο σημαντικό είναι να αντιλαμβάνεσαι πότε η πείνα σου είναι πραγματική και πότε όχι.

Ίσως όλα αυτά τα τσιμπολογήματα να μειωθούν δραστικά όταν μάθεις να το αναγνωρίζεις αυτό

(Δες και στο προηγούμενο άρθρο πως να τις ξεχωρίζεις)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s