Τρως αργά το βράδυ; Είναι ΟΚ

Υπάρχουν κάποια κλισέ γύρω από την διατροφή και το αδυνάτισμα από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Πριν καν φανταστώ ότι θα γίνω Διαιτολόγος (και θα τα ακούω ακόμα πιο συχνά).

Για παράδειγμα, όλοι γνωρίζουμε και έχουμε ακούσει ότι

“το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας”

Όμως αν δούμε πρόσφατα δεδομένα τελικά το πρωινό είναι απλά ένα ακόμα γεύμα μέσα στην ημέρα. Αν το παραλείπεις δεν σημαίνει πως αυτόματα θα παχύνεις.

Μια ακόμα χαρακτηριστική ατάκα είναι “Το φαγητό αργά το βράδυ παχαίνει”

Πόσες και πόσες δίαιτες, διάσημοι και περιοδικά έχουν υιοθετήσει αυτή την νοοτροπία.

“Το φαγητό μετά τις 6 παχαίνει”

“Το φαγητό αργά την νύχτα γίνεται λίπος…”

θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ

Τρως-αργά-το-βράδυ-είναι-ΟΚ

Ας δούμε τα πράγματα λίγο πιο ρεαλιστικά

Η διατροφή είναι ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Το τελευταίο γεύμα σου θα να είναι στις 6 το απόγευμα, αν κοιμάσαι από τις 7…και ζεις την ζωή σου στα άκρα.

Για εμάς τους υπόλοιπους, στις 6 το απόγευμα έχουμε μόλις επιστρέψει από την δουλειά. Πεινασμένοι.

Όταν η μέρα σου ξεκινά από νωρίς το πρωί, με υποχρεώσεις και τρέξιμο, σίγουρα χρειάζεσαι και τα κατάλληλα καύσιμα για να λειτουργήσεις.

Το φαγητό μέσα στην ημέρα μας δίνει ενέργεια για να λειτουργούμε. Αυτός είναι ο πρωταρχικός του ρόλος.

Αν αυτή η ενέργεια τελικά δεν καταναλωθεί και αποθηκευτεί, τότε σταδιακά θα οδηγήσει σε αύξηση του βάρους.

Το σώμα μας παίρνει βάρος ανάλογα με το πόσο τρώμε και όχι το πότε

 

Άρα να τρώω αργά το βράδυ;

Ανάλογα σε ποια περίπτωση ανήκεις:

Περίπτωση 1η

Αν γυρίζεις αργά στο σπίτι και το τελευταίο σου γεύμα ήταν κάποια στιγμή το μεσημέρι, τότε ΠΡΕΠΕΙ να φας. Ακόμα κι αν είναι αργά.

Μπορεί να είναι κάτι πιο ελαφρύ όπως μια σαλάτα με ένα τοστ, μια σούπα ή μια ομελέτα. Αν εξασφαλίσεις ότι δεν θα επηρεάσει τον ύπνο σου (να απέχει 1 ώρα τουλάχιστον) τότε, ακόμα και αργά το βράδυ, χρειάζεσαι ένα γεύμα.

Περίπτωση 2η

Αν έφαγες τα κυρίως και τα ενδιάμεσα γεύματα που χρειάζεσαι μέσα στην ημέρα σου τότε αποκλείουμε το ενδεχόμενο να πεινάς ακόμα μετά από ένα νόστιμο και χορταστικό βραδινό. (Μην μπερδεύεσαι με την λιγούρα, είναι διαφορετικό).

Τρως-αργά-το-βράδυ-είναι-ΟΚ

Πολλές φορές παρατηρώ ότι η πεσμένη ψυχολογία και το άγχος οδηγούν πολύ κόσμο στο να φάει, ακόμα και μετά από το βραδινό.

Επομένως είναι πράγματι η πείνα που σε οδηγεί στο ψυγείο αργά τη νύχτα;

Μήπως είχες μια αγχωτική μέρα στην δουλειά; Μήπως αισθάνεσαι πιεσμένος για κάτι;

Από μελέτες έχει φανεί ότι αν τρως επειδή βαριέσαι ή είσαι αγχωμένος θα καταναλώσεις μεγάλες ποσότητες, κυρίως ανθυγιεινών φαγητών.

Και πράγματι, ποιος από εμάς έφαγε μια σαλάτα την τελευταία φορά που είχε άγχος;

…το φαντάστηκα

Μια ακόμα παγίδα που κρύβει το φαγητό αργά τη νύχτα εκτός από το ενδεχόμενο να φας πολύ χωρίς να πεινάς, είναι ότι δεν ξεκουράζεσαι.

Όταν δεν κοιμάσαι τις ώρες που χρειάζεσαι τότε δεν έχεις ενέργεια μέσα στην ημέρα. Και όταν δεν έχεις ενέργεια τότε θα πιεις πολύ καφέ και θα φας…πολύ. Είναι φαύλος κύκλος.

Τρως-αργά-το-βράδυ-είναι-ΟΚ

Άρα, το φαγητό αργά τη νύχτα, είναι απαραίτητο αν αποτελεί το βραδινό γεύμα που χρειαζόμαστε καθημερινά.

Δεν θα μας οδηγήσει αυτό καθεαυτό στην αύξηση του βάρους.

Το τσιμπολόγημα μετά το βραδινό, χωρίς να συνειδητοποιούμε τι ακριβώς τρώμε, είναι αυτό που δημιουργεί το πρόβλημα.

 

Βαρέθηκες όλους αυτούς τους κανόνες και νόμους γύρω από την διατροφή και το αδυνάτισμα;

Θες να μαθαίνεις τι πραγματικά ισχύει; Κάνε εγγραφή για ό,τι καινούργιο ανεβαίνει στο Geonutrition

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s