Τι τρώει ένας διαιτολόγος;

Γλυκιές κρέπες, φουσκωτές σαν μαξιλάρια από τη σοκολάτα…θα μπορούσα να ξαπλώσω πάνω τους, τις λατρεύω.

Ναι όντως τις λατρεύω κι ας είμαι διαιτολόγος, όπως λατρεύω τις κοτομπουκιές, την pizza, τα πατατάκια και πολλά πολλά ακόμη από αυτά που για κάποιο λόγο, όταν γίνεις διαιτολόγος θεωρούν ότι δεν αγγίζεις ποτέ ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε.

Το επάγγελμα του διαιτολόγου συνδέεται πολύ συχνά με την έννοια της στέρησης φαγητού, της εξαντλητικής δίαιτας και γενικά της αυστηρότητας απέναντι στο φαγητό. Υπάρχει η παρανόηση ότι μόλις αρχίζουν τα πρώτα σημάδια του Καλοκαιριού είναι ο καιρός να επισκεφθούμε ένα διαιτολόγο για να μας βοηθήσει να γκρεμίσουμε αυτά που χτίζαμε όλο το Χειμώνα. Ωστόσο τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα.

τι-τρώει-ένας-διαιτολόγος

Η επιστήμη της Διατροφής είναι αρκετά νέα. Μόλις το 1994 το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο πήρε τους πρώτους εισακτέους στη χώρα, ενώ 5 χρόνια πριν, το 2013, εντάχθηκε στις σχολές επιστημών υγείας και αγωγής. Ωστόσο και παγκοσμίως είναι μια καινούργια επιστήμη που εξελίσσεται γρήγορα, έρευνες γίνονται συνέχεια και αν τη μια μέρα όλοι θεωρούμε κάτι δεδομένο, την άλλη έχει ήδη καταρριφθεί.

Ένας διαιτολόγος είναι ουσιαστικά ο συνδετικός κρίκος που θα μεταφράσει την βιοχημική πορεία της τροφής στον οργανισμό και τη λειτουργίας της σε απλές και εξατομικευμένες οδηγίες για τον καθένα. Είναι εκείνος που θα εντοπίσει και θα επιλύσει προβλήματα στην συμπεριφορά, την οργάνωση και τις συνήθειες απέναντι στο φαγητό που χωρίς να συνειδητοποιούμε επηρεάζουν την υγείας μας (απώλεια ή πρόσληψη βάρους, αντιμετώπιση διατροφικών διαταραχών). Θα βοηθήσει εκείνους που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις να οργανώσουν σωστά την ποιότητα και την ποσότητα των γευμάτων του (εγκύους, αθλητές, νεογνά κα). Είναι ακόμα αυτός που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση παθολογικών καταστάσεων που μόνο η διατροφή έχει την λύση (κοιλιοκάκη, μεταβολικά νοσήματα, μετεγχειρητικές καταστάσεις, αλλεργίες, υπερλιπιδαιμίες, νεφρικά νοσήματα, αυτοάνοσα, δυσθρεψία, ευερέθιστο έντερο κα.).

Το πιο σημαντικό κομμάτι της δουλειάς ενός διαιτολόγου είναι ο άνθρωπος που έχει απέναντί του.

Η δουλειά του βασίζεται στις προσωπικές ανάγκες, επιδιώξεις και δυνατότητες του καθενός. Ο σκοπός του διαιτολόγου είναι να ενθαρρύνει και να καθοδηγήσει προς την σωστή κατεύθυνση όποιον χρειάζεται την βοήθειά του. Δεν ενημερώνει απλά με τις σωστές οδηγίες αλλά ακούει τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες που προκύπτουν κι έτσι υποστηρίζει τον ενδιαφερόμενο σε κάθε του βήμα προς τον καλύτερό του εαυτό.

photo-1526455026374-a105e60a65a3

 

Υπάρχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά που οι περισσότεροι διαιτολόγοι μοιραζόμαστε (διορθώστε με αν κάνω λάθος):

  • Αγάπη για το καλό και ποιοτικό φαγητό. Δεν γίνεται να είσαι διαιτολόγος και να μην λατρεύεις το νόστιμο φαγητό, τις καινούργιες γεύσεις και τα διαφορετικά ήδη κουζίνας που υπάρχουν
  • Είσαι ο πρώτος που θα δοκιμάσει κάτι καινούργιο που θα του προσφέρουν στο τραπέζι
  • Φαίνεσαι και εσύ λίγο περίεργος όταν κάθεσαι με τις ώρες στους διαδρόμους του supermarket διαβάζοντας τις ετικέτες και τα περιεχόμενα των τροφίμων
  • Νευριάζεις απίστευτα κάθε φορά που μια παράλογη και ακραία δίαιτα γίνεται της μόδας και όλοι ενθουσιάζονται και θέλουν να δοκιμάσουν
  • Έχεις πάντα κάτι φαγώσιμο και υγιεινό στην τσάντα σου. Είτε φρούτο είτε σνακ, ακόμα και το μεσημεριανό στην δουλειά εννοείται ότι το φτιάχνεις πολύ πιο θρεπτικό και νόστιμο στο σπίτι
  • Ακούς συχνά την εξής φράση όταν συστήνεσαι σε κόσμο“Διαιτολόγος είσαι? Άκου τι έχω φάει σήμερα” ενώ όταν είσαι έξω για φαγητό θα ακούσεις σίγουρα το “Είσαι διαιτολόγος, δεν θα έπρεπε να το τρως αυτό”
  • Ξέρεις ότι καμία δίαιτα δεν είναι ανώτερη από την άλλη, αρκεί να καλύπτει τις απαραίτητες ανάγκες και τις απαιτήσεις του εκάστοτε ατόμου

 

Κάπου εδώ πρέπει να σας αποκαλύψω ένα μεγάλο μυστικό…

Οι λιγούρες δεν εξαφανίζονται όταν παίρνεις πτυχίο Διαιτολογίας.

Ωστόσο, ακόμα κι αν συνεχίζεις να απολαμβάνεις αυτές τις λαχταριστές αμαρτίες, έχεις βρει την ισορροπία που χρειάζεται και αυτό είναι το κλειδί.

 

Μερικά μυστικά για να τρως σαν επαγγελματίας διαιτολόγος, χωρίς στερήσεις

 

Ξεκίνα με γερές βάσεις

Βάλε τα φρούτα και τα λαχανικά καθημερινά στο διαιτολόγιό σου. Πάντα να συνοδεύεις το γεύμα σου με σαλάτα ή ακόμα σαν κυρίως γεύμα όταν θες κάτι πιο ελαφρύ. Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές ιδέες να δοκιμάσεις εκτός από την κλασσική σαλάτα μαρούλι-κοτόπουλο της δίαιτας.

Περιόρισε το τσιμπολόγημα

Είναι μια συνήθεια που έχουμε όλοι μας, δύσκολη να κοπεί. Ωστόσο αν καταγράψεις έστω και για 2 μέρες τι τρως θα ανακαλύψεις πως ένα μεγάλο μέρος των περιττών θερμίδων σου προέρχεται από το τσιμπολόγημα.

Ακολούθησε τον κανόνα του 80%

Προσπάθησε δηλαδή τα υγιεινά και ισορροπημένα γεύματα να αντιστοιχούν στο 80% των γευμάτων που καταναλώνεις. Με λίγα λόγια μέσα στην εβδομάδα υπολόγισε ένα μόνο γεύμα να είναι λιγότερο υγιεινό και να καταναλώσεις μια φορά γλυκό.

Κουνήσου από την θέση σου

Βρες μια μορφή άσκησης που σου ταιριάζει και ξεκίνα. Για το καθένας μας υπάρχει κάτι ιδανικό, είτε είναι γυμναστήριο, τρέξιμο και περπάτημα είτε πιο περίεργα και extreme αθλήματα. Η έλλειψη χρόνου είναι πρόβλημα για τους περισσότερους αλλά τα οφέλη της άσκησης στο σώμα, στην υγεία, στην ψυχολογία και στην αυτοπεποίθησή μας αξίζουν περισσότερο από την ξεκούραση μπροστά στην τηλεόραση.

exercise female fitness foot

Μην φοβάσαι την ζυγαριά

Έρευνες έχουν δείξει ότι η συχνή ζύγιση βοηθάει στον έλεγχο του βάρους. Βέβαια, δεν χρειάζονται υπερβολές γιατί το σώμα μας από την μια μέρα στην άλλη υπόκεινται σε μεταβολές που δεν έχουν πάντα σχέση με τα κιλά. Ιδανικά 1 φορά την εβδομάδα, ίδια μέρα και ίδια ώρα της ημέρας είναι ένας πολύ καλός οδηγός για να ελέγχουμε το βάρος μας.

Μην τα παρατάς

Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Με οργανωμένη προσπάθεια και υπομονή όντως θα ρυθμίσεις το βάρος σου. Ακόμα και αν υποκύψεις σε πειρασμούς, βρες το κουράγιο και ξεκίνα από εκεί που ήσουν, τα αποτελέσματα θα σε ανταμείψουν.

 

Είδες τελικά;

Ο διαιτολόγος δεν θέλει να κατακρίνει τα λάθη σου, ούτε να σε αναγκάσει να τρως άνοστα φαγητά. Αγαπάει το φαγητό όσο και εσύ και γνωρίζει πολύ καλά πόσο δύσκολη είναι η προσπάθεια που κάνεις να ρυθμίσεις το βάρος σου.

Θα σε βοηθήσει μέσα από μικρές αλλαγές στις καθημερινές σου συνήθειες να δεις με άλλο μάτι την υγιεινή διατροφή και να απολαμβάνεις το φαγητό χωρίς ενοχές.

 

Αν είχες απέναντί σου ένα διαιτολόγο, τι θα ήθελες  να τον ρωτήσεις σχετικά με την διατροφή;

Είμαι όλη αυτιά!

Περιμένω σχόλιο!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s